RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Snelschaakkampioenschap van Scheveningen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di jul 10, 2007 6:52 am    Onderwerp: Snelschaakkampioenschap van Scheveningen Reageer met quote

Op de eerste avond was de opkomst goed.
Om kwart over acht waren er 27 spelers aanwezig, waardoor ik mezelf voorlopig maar niet indeelde en als touroperator kon fungeren (of is het nou tourneyoperator Question ).
De standen en uitslagen zijn te zien op http://rsc-bp.duinsoftware.nl/map/snel09072007/ .
Door het swissmaster programma verliep alles weer vlotjes.
Iedereen speelde 7 minuten per persoon per partij.
Floris had volop reclame gemaakt voor ons toernooi, wat resulteerde dat zijn vader al vroeg in de zaal aanwezig was om met ons toernooi mee te doen. Peter de Leeuwe speelde als een tijger en haalde met 5,5 punt een knappe toernooi prestatie. Floris zelf was bij aanvang niet aanwezig en kwam tijdens de 3e ronde binnen stappen na afloop van een gezellig feestje en smeekte me of ie ook nog mee kon doen. Hoewel ik wist dat het beter voor hem was om niet mee te doen, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om hem niet mee te laten doen.
Daardoor moest ik zelf ook aan de bak om het geheel weer met een even aantal spelers te krijgen.
Een paar ronden later had Herman Lucas niet meer de conditie om het toernooi uit te spelen. We hadden wel een dokter in de zaal, maar die had het veels te druk met snelschaken, waardoor Herman besloot om maar op tijd weer huiswaarts te gaan. Herman sterkte met de luchtwegen en ik hoop dat je er volgende week weer bij bent. Niet te veel prednison slikken en alles komt weer dik voor elkaar.
Uiteindelijk eindigden 2 spelers met 7,5 punt boven aan, Peter Ingenhoes en Bart Verbaan. Bart haalde hiermee zijn 2e schoolmeester norm met snelschaken dit seizoen en kan volgende week de officiele schoolmeester titel binnen halen.
Bart kwam op het eind in flinke tijdnood, omdat ie een collega in Wateringen om half twaalf af moest lossen met surveilleren op een schoolfeest. Gelukkig wilde Nico Vromans in de laatste ronde geen spelbreker zijn en nam het remise aanbod van Bart aan.
Op de 3e plek eindigde Gerard Milort die de basis voor deze mooie prestatie al vroeg neerzette door een remise te spelen tegen Johan Bal.
Op de 4e plek eindigde Ton van der Zijden met 6,5 punt.
Waarschijnlijk zal de snelschaakkampioen van Scheveningen uit een van de spelers komen, die nu bij de de eerste 4 staan.
De kampioen van onze interne competitie, die dit seizoen veruit de sterktste bleek, kwam er achter dat snelschaken toch weer geheel wat anders is. Met 4 uit 9 eindigde Remco in de middenmoot.
Hans van der Zijden had de laatste tijd al te veel gesnelschaakt tegen zijn eigen programma (wat ook al niet best verliep) en eindigde nu met 4,5 uit 9. Ik had nog zo gehoopt door de wedstrijdleiderstaken voor deze avond uit zijn handen te nemen, dat ie met snelschaken beter kon scoren, maar dit hielp dus niet.
Er waren sommige spelers die niet beseften dat de uitslag na afloop van de partij door gegeven moest worden. Gelukkig liepen er een paar scouts in de zaal, die me de diverse uitslagen van die partijen doorgaven, zodat het toernooi in zijn geheel heel vlot verliep. Om kwart over acht beginnen en om kwart voor elf al klaar, was een schema wat ik van te voren gehoopt had en wat ook achteraf heel mooi haalbaar was. Er was geen pauze tussen de ronden door (anders was Bart helemaal in tijdnood gekomen) , maar degene die snel klaarwaren konden toch af en toe een kleine pauze nemen.
Ook kwa sportiviteit verliep het toernooi heel mooi. Ik heb geen gevloek en getier gehoord, maar dat hoort ook niet in de Ichtuskerk en eigenlijk ook niet daarbuiten. Very Happy
Tot volgende week maandag 16 juli 2007. Ook dan beginnen we weer om 20.15 uur.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di jul 17, 2007 6:57 am    Onderwerp: 2e avond Reageer met quote

Op 16 juli waren er 25 schakers aanwezig.
De standen en uitslagen van de 2e avond zijn te zien op http://rsc-bp.duinsoftware.nl/map/snel16072007/ .
Tot de laatste ronde was niet bekend wie de kampioen zou gaan worden over deze 2 avonden. Halverwege had Ton door zijn winst op Bart Verbaan de beste positie in handen met een halfje meer.
Remco zorgde later voor Ton's enige nederlaag en daardoor kwam Bart weer een halfje voor. In de laatste ronden kwam Bart niet verder dan remise waardoor ze beiden gelijk eindigden. Bart had geen zin meer om een barrage te spelen en besloten werd om beide spelers dan maar gedeeld snelschaakkampioen van Scheveningen 2007 te noemen.
Er werd iets na kwart over acht begonnen en rond kwart voor elf was de laatste partij klaar.
Winnaar van de 2e avond was Ton met 8 uit 9.
Peter Ingenhoes hield het nog tot de 3e ronde vol om de koploper bij te houden, maar moest daarna afhaken om wel uiteindelijk op een knappe 3e plek te eindigen.
Gerard Milort kon zijn sterke eerste avond niet prolongeren en eindigde op de 4e plek.
De vader van Floris deed het de 2e avond nog beter dan de 1e avond en haalde nu 6 uit 9.
Met zo'n score is ie eigenlijk wel verplicht om volgend seizoen ook bij ons te komen spelen Wink .
Eerst dacht ik nog dat Floris de Leeuwe op eigen kracht zo'n sterke schaker was geworden, maar nu blijkt dat het gewoon al in de genen zit.
De eindstand over 2 avonden.
Code:

Ton van der Zijden       6,5 8,0 14,5
Bart Verbaan             7,5 7,0 14,5
Peter Ingenhoes          7,5 6,0 13,5
Gerard Milort            7,0 5,0 12,0
Peter de Leeuwe          5,5 6,0 11,5
Gerard van der Zijden    5,5 5,0 10,5
Bert de Groot            5,0 5,5 10,5
Aat van der Toorn        5,0 5,0 10,0
Jeroen van der Zwan      5,0 5,0 10,0
Dennis Ramondt           5,5 4,0  9,5
Remco Crefcoeur          4,0 5,5  9,5
Hans van der Zijden      4,5 5,0  9,5
Maarten Crefcoeur        4,0 5,0  9,0
Martin de Groot          4,0 4,0  8,0
Martin van Velzen        4,0 4,0  8,0
Floris de Leeuwe         3,0 4,5  7,5
Geert Middelkoop         3,0 4,0  7,0
Jan Ouwerkerk            4,0 3,0  7,0
Robbert van der Zwan     4,0 3,0  7,0
Rob Berger               3,0 3,0  6,0
Nico Vromans             5,5      5,5
Vincent Duin             2,0 3,0  5,0
Jan Wuister              4,0      4,0
Pieter Janse             4,0      4,0
Ruut de Boer                 3,5  3,5
Evert van Dalen          1,0 2,5  3,5
Johan Bal                2,0 1,0  3,0
Hans Crefcoeur           1,0      1,0
Herman Lucas             1,0      1,0
Wout Taal                    0,5  0,5
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: