RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 15 oktober 2007

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: do okt 18, 2007 9:08 am    Onderwerp: Verslag 15 oktober 2007 Reageer met quote

Omdat ik zelf meedoe aan het essenttoernooi en daar wat minder gelegenheid heb om te internetten is deze mail wat later dan normaal.
Hans had keurig de uitslagen en het verhaal naar me toegemaild, maar ik had pas donderdag ochtend de gelegenheid om het op de site te verwerken.
Op dit moment is de amateurgroep 1 van het essenttoernooi zes ronden bezig en heb ik een score van 4 uit 6.
Vincent

Verslag Hans:
Gerard blijft maar winnen. Alleen in de externe verloor hij. Maar o, o, o, wat was hij dicht bij een eerste competitie nederlaag. In een dichtgeschoven stelling speelde Hans een breekzet, omdat zijn stukken wat beter stonden. Gerard verdedigde matig en met een combinatie won Hans materiaal en kreeg een geweldige aanval. Hans speelde een zet die hem heel goed leek, maar in werkelijkheid waren er zeker 3 zetten die beter waren. Na 1 minuut rekenen kregen de beste 3 zetten waarderingen van +14, +8 en +7. Maar Hans koos slechts een zet die +3 waard was. Nog steeds wel voldoende, maar toen Gerard een onverwachte verdediging speelde, kreeg hij zowaar nog tegenkansen met het loperpaar. In de geringe tijd die resteerde, kon Hans die dreigingen niet meer pareren en ging mat.

Jan hield Peter knap op remise.

Ton haalde een wilde variant van stal. Hij deed een toren in de aanbieding, waar Remco wijselijk niet op inging. Hij snoepte wel 2 pionnen voor een mindere positie.Ton schijnt een remisekans gehad te hebben, maar hij wilde meer. Teveel naar later bleek. Remco verdedigde secuur en won.

De vreemdste partij van de avond was ongetwijfeld die tussen Dennis en Floris. Beide spelers hadden elkaar getrakteerd op een koningsaanval en die van Dennis had het meest succes. De hele koningsvleugel van Floris lag open. Jan Ouwerkerk nam Floris even apart en fluisterde hem toe, ?We hebben het er even met elkaar over gehad, maar van alle stellingen sta jij het meest kut?. Maar Floris wist op de damevleugel complicaties te scheppen. Dit resulteerde in een stand met 9 stukken in een 3x3 hok. Dit werd Dennis te machtig.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: