RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 14 april

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di apr 15, 2008 2:23 pm    Onderwerp: Verslag 14 april Reageer met quote

Gerard Milort mocht Floris als boksbal gebruiken, maar daar dacht Floris heel anders over. In zijn gebruikelijke stijl trok hij ten aanval. Halverwege zag ik 2 penningen tegen hem, maar met een sierlijke koningszet pareerde hij beide. Een pion voorsprong breidde hij later uit naar de volle winst.

Bert en Bart waren zo blij dat ze eindelijk tegen elkaar mochten spelen voor het eerst dit seizoen, dat ik het nodige vuurwerk verwachtte. Maar na 12 zetten werd de vrede alweer getekend. Commentaar van Bart: "Ik moest wel, ik stond een pion achter".

Peter Ingenhoes had een leuke partij tegen Dennis. Dennis had een stuk voor 2 pionnen en aanval gegeven. Even later gaf Dennis, als ik het goed gezien heb, een toren en een pion voor 2 stukken. Maar het leverde Peter ook een verbonden vrijpion op. Dat was teveel om tegen te vechten.

Aat dreigde een slechte loper te krijgen in een verder gelijke stelling. Dus offerde hij maar een pion voor meer activiteit. Hans van der Zijden nam het dankbaar aan, stond ook beter, maar ging op zet 16 de fout in. Al was dat niet direct duidelijk te zien. Drie zetten later werd het hem wel duidelijk. Toen kon hij kiezen tussen mat of dameverlies. Hans koos voor mat. Je weet nooit. Misschien ziet Aat het niet.

Martin van Velzen probeerde uit alle macht aan te vallen, maar Ton had al wat materiaal gewonnen en kon het allemaal makkelijk keepen. En met het surplus aan materiaal nam Ton de aanval over en won.

Hans Crefcoeur mocht het tegen grote broer Remco opnemen. Hij deed zijn best, maar het ontzag is volgens mij toch nog te groot. Had ik tegen mijn broer vroeger ook last van. Maar eens komt de tijd dat je wint. Nu won Remco betrekkelijk eenvoudig.

Gerard van der Zijden had Jeroen een beetje in slaap gesust met een wat saaie opzet. Jeroen ovezag daardoor pionverlies en gaf gelijk op. Menigeen zou dat nog wel even doorspelen, maar de stelling was niet echt plezierig om te verdedigen.

Jan Ouwerkerk dacht een makkie te hebben in de persoon van Geert. Maar die won in het middenspel zowaar een kwaliteit tegen een pion. Het leek of de torens van Geert niet verder konden komen, maar een vergissing van Jan kostte een pion en toen was er geen houden meer aan.
Het geheime wapen van Geert: knoflook. Gek eigenlijk, Jan ziet er toch niet uit als Dracula.

Ruut speelde een goede aanvalspartij tegen Rob. Ruut had alles wat je je als aanvaller maar kunt wensen. Pion voor, tegenstander die niet kan rokeren, veel stukken op de koning gericht. En nog kreunde Ruut dat het allemaal niet meeviel. Hij verbruikte weer veel tijd. Met nog 4 minuten op de klok en inmiddels een stuk voor, besloot hij dan toch maar snel te zetten en wat stukken af te ruilen. Na nog wat materiaal kostende foutjes van zwart, gaf Rob op.

Martin de Groot moest zich zowaar in allerlei bochten wringen om Wout van het lijf te houden. Volgens Pieter had Wout de winst ergens laten liggen. Martin hield echter stand en won een pion. Toen hij zelf in de aanval leek te gaan winnen, bood hij remise aan. Had Wout ook wel verdiend.

Robbert van der Zwan kwam niet opdagen, maar gelukkig hadden we een gast. Maarten Crefcoeur kwam op bezoek en was wel bereid om een partijtje te spelen tegen Evert. Maarten was het schaken nog niet verleerd daar in het noorden en won gedecideerd. Maar het telt natuurlijk niet voor de stand.

Wim Pronk zat al snel in grote problemen. Zijn h-pion was verdwenen en langs die lijn werd hij vakkundig matgezet door Pieter.

Wim Ven had de pech dat Loek nu eens wel zijn best deed. Maar een geluk bij een ongeluk was, dat zijn best nog niet voldoende is voor een winst. In dit geval zelfs niet voor een remise. Maar toch een redelijke partij dit keer. Ga zo door Loek.

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: