RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Uitslagen 28 april

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 1:42 am    Onderwerp: Uitslagen 28 april Reageer met quote

Peter Ingenhoes en Bart hadden een zet of 10 gespeeld, toen iemand opmerkte dat Peter op de vorige zet een stuk had kunnen winnen. Peter en Bart hadden dat volledig over het hoofd gezien. Van de schrik besloten ze toen maar tot remise en gingen ze vast oefenen voor volgende week.

Ton was wat erg optimistisch met een pion opgerukt tot e6, maar aan de andere kant werd zijn loper ingesloten. Ton verloor een stuk tegen 1 pion, maar had nog wel een stelling met mogelijkheden. Even later stond hij een toren achter tegen 2 pionnen, maar hij had nog wel mogelijkheden. Gerard Milort zag het natuurlijk weer anders en gaf Ton verder geen kans.

Op de meeste borden waren pas een paar stukken verzet, maar Remco en Dennis waren al in het middenspel aanbeland. Of het allemaal theorie was weet ik niet, maar ik heb zo mijn twijfels, want Dennis stond een pion achter. Hij kreeg hem niet meer terug. Wel wist hij een stuk te offeren voor 4 pionnen en zo leek de zaak weer enigzins in balans. Maar Dennis kon geen vuist maken en moest lijdzaam toezien hoe zijn koningsstelling onder vuur werd genomen.

Bert stelde de rokade erg lang uit. Waarschijnlijk omdat hij eerst wilde zien welke kant Hans van der Zijden met zijn koning op zou gaan. Maar die hanteert vaak hetzelfde systeem en dus werd er helemaal niet gerokeerd. Om geen pion te verliezen zag Bert zich genoodzaakt tot het spelen van Kf2. Maar na een onnauwkeurige zet kwam de stelling wel erg open. Door dreigingen op de koning gaf Fritz al +3 voor zwart aan. Natuurlijk deed Hans het een aantal malen suboptimaal en op zet 22 bood Bert remise aan, in inmiddels min of meer gelijke stand. Gezien de tijdnood en de angst dat wit misschien toch wel beter stond, nam Hans het, tegen zijn principes, aan. De slappeling.

Jeroen hield lang gelijke tred met Vincent, maar verslond daarmee wel veel tijd. Dit brak hem in het eindspel op.

Lex bekroonde een goede partij met een geniepig verscholen schaakje, die damewinst opleverde. Martin de Groot hield zich groot en gaf op.

Evert liet Ruut behoorlijk zweten. En dat terwijl Ruut een stuk meer had. Voortaan deodorant gebruiken Ruut. Ondanks de tijdnood wist Ruut het toch tot een goed einde te brengen.

Robbert had een stuk geofferd voor 2 pionnen en aanval. Alleen had hij zich verrekend en was het slechts 1 pion. Aanval had hij wel en daardoor won hij uiteindelijk toch nog een paar pionnen terug. Juist nadat ik mij weer naar mijn eigen partij begaf, met het idee dat Robbert het wel zou winnen, ging er blijkbaar iets mis. Waarschijnlijk nog een foute berekening. Ditmaal wel fataal.

Wout leek al voor de start een toren achter te staan, maar er zat er een extra in het doosje. Wim Pronk was onverbiddelijk, hij mocht niet op het bord staan. Wim raakte in het middenspel een stuk aan en moest er toen mee zetten. Dit kostte hem een stuk. Toen speelde Wim maar alles of niets op de aanval en hij won zowaar het stuk terug. De aanval ging nog even door en na nog wat materiaalwinst was de winst niet ver meer.

Loek was toen, zoals gebruikelijk, allang klaar. Minder gebruikelijk is dat hij gewonnen had. Met een vlijmscherpe koningsaanval won hij materiaal en Wim Ven kon opgeven. Dat deed hij ook.

Martin van Velzen kwam niet opdagen. Dat is niets voor hem, maar ik heb een theorie. Gerard Milort had een paar weken geleden op de afzeglijst "snelschaken?" gezet op 28-4 en waarschijnlijk dacht Martin dat hij daarom zonder af te zeggen op vakantie kon. Ik heb hem daarom toch maar 25% gegeven en tegenstander Aat 80% voor het niet hebben van een tegenstander.

Zelfs Jan Ouwerkerk kreeg 25%, ook al werd de smoes "ik heb even rust nodig, want ik heb vorige week tegen die gekke van der Zijden (Ton) gespeeld" niet geloofd.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: