RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fischer tempo

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Voorstellen nieuwe seizoen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di sep 23, 2008 2:40 pm    Onderwerp: Fischer tempo Reageer met quote

In de promotieklasse van de HSB zal dit jaar met het Fischer-tempo gespeeld worden: 1:40 met een bijtelling van 10 seconden extra per zet (1:40 + 10).

Mijn voorstel is om dit ook bij onze club uit te gaan proberen als beide spelers te kennen geven bij aanvang van de partij dit te willen.
Omdat we toch om half twaalf uit de zaal moeten, zal bij aanvang van de partij de 1:40 misschien dan 1:30 worden.
Bij 60 zetten hebben beide spelers dan inmiddels 10 minuten extra er bij gekregen (60x10=600 seconden).
Voordeel is dat als je in tijdnood bent en anders door je vlag zou gaan, je er nu bij elke zet weer 10 seconden bij krijgt.

Graag jullie mening hierover.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: do sep 25, 2008 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij is het ideaal als tijdnoodspeler. Het is toch altijd zuur als je een mooi opgebouwd voordeel door tijdnood in een remise laat verzanden, of nog erger. Maar ik kan me voorstellen dat mijn tegenstanders er anders over denken.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Voorstellen nieuwe seizoen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: