RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 4 mei

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 2:56 am    Onderwerp: Verslag 4 mei Reageer met quote

Na een gepaste 2 minuten stilte, werden de klokken om 20:02 aangezet.

Bart mocht weer tegen Floris en was er op gebrand om revanche te nemen voor de smadelijke remise van de vorige keer. In het middenspel offerde hij een stuk, waar Floris niet goed van werd. Hij had al hoofdpijn van het nadenken. Een paar zetten later stond Floris een stuk achter i.p.v. voor. Het offer zal dus wel correct zijn geweest.

Remco gaf tegen Bert 2 stukken voor een toren en wat aanval. Toen er geen winst in bleek te zitten, wikkelde hij af naar een toreneindspel met 1 pion minder, die remise te houden bleek.

Hans won veel tijd in de opening, maar verloor die weer net zo snel, omdat hij tijdens wedstrijdleiderbezigheden vaak niet gelijk zag dat Ton al weer gezet had. Ton verloor een pion, maar kreeg daarvoor wel een betere aanval. Hans behield echter zijn pion voorsprong. Ton zat al de hele avond te vernikkelen in zijn overhemd, dus bood Hans hem zijn jas aan. Als dank begon Ton ineens goed te spelen. Hans overzag een ingewikkeld valletje en kon snel daarna opgeven.

Gerard Milort moest maar liefst 6 schaakjes toestaan, maar Aat schoot er weinig mee op. Toen zwart zijn kruit verschoten had, sloeg Gerard toe.

Martin van Velzen bewees dat zijn hoge positie op de ranglijst geen toeval is. Met gemak bleef hij overeind tegen Peter. Martin had zelfs een pion meer in het eindspel, maar die bleek niet voldoende voor de winst.

Jan Wuister hield ook al goed stand tegen Vincent. Al hoorde ik wel tijdens de analyse dat Vincent iets te snel remise had aangeboden.

Ook Jeroen en Gerard van der Zijden konden het evenwicht niet verbreken.

Wat er precies in de partij tussen Jan Ouwerkerk en Ruut gebeurde weet ik niet precies, maar Jan was zo aardig om Ruut remise aan te bieden. Ruut zal wel beter hebben gestaan, maar zijn dame hebben weggegeven, of zoiets. Niemand vertelt mij ook iets.

Rob had door een ongelukkige opstelling van zijn stukken, wat materiaal verloren. Met dame en vrijpion ging Martin de Groot in de aanval tegen toren en paard. De vrijpion besliste de partij.

Karel verloor zo snel van Geert, dat ze al een 2e partij waren begonnen voordat ik iets van de eerste gezien had.

Wout had volgens goed ingelichte bronnen een mat in 2, maar schoof de toren in zijn enthousiasme 1 vakje te ver. Tegenstander Evert dacht dat dit de winnende zet was en gaf gelijk op. Maar de toren kon gewoon geslagen worden.

Komende 2 maandagen zit ik in Pamplona voor het WK computerschaak. Afbellen kan bij Vincent, die het even van me overneemt. Zijn nummer is: 06-44376119. In noodgevallen kan ook de kantine gebeld worden: 070-3552374.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di mei 05, 2009 9:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bood net op tijd remise aan. Waarschijnlijk had Jan het niet meer aangenomen als we nog een paar zetten hadden gespeeld. Ik voelde de koppijn van het bord naast ons al doordringen in mijn hoofd en bood dus snel remise aan ( net te snel voor Jan dus, voordat hij zich kon realiseren dat ie niet iets beter stond, maar gewonnen)
Ik hoorde de term plusremise voor Jan al vallen bij ons bord.

Gelukkig hebben al een aantal leden op mijn oproep om de contributie te betalen gereageerd. Zelfs iemand die al betaald had vroeg me om het rekeningnummer Very Happy.
Ik hoop dat de overige leden ook snel nu over de brug komen met een zak centjes. Voor leden die problemen hebben met banken en digitaal geld over te maken bestaat de mogelijkheid om gewoon contant te betalen op de clubavond.

Als iedereen zich afvraagt klopt de stand wel (wat een lage punten iedereen), dan ligt de verklaring in het feit dat de punten tot ronde 29 door 3 zijn gedeeld en we vanaf de 30e ronde aan de playoffs zijn begonnen. Er wordt nu niet meer geherwaardeerd en men krijgt vanaf ronde 30 wel weer de volle punten erbij. Ik hoop dat mijn programma het allemaal goed heeft verwerkt want het is toch een ingewikkeld iets allemaal Shocked
Bij Bart klopt het in ieder geval (vorige week stond ie op 1026)
1026/3 + 59 van Floris erbij is 401

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: