RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 18 mei

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di mei 19, 2009 9:01 am    Onderwerp: Verslag 18 mei Reageer met quote

Ik kwam maandag avond al te laat binnen, de gebak van Ruut was al op.
Ruut nog gefeliciteerd met je 57e verjaardag.
Dat moet Martin van Velzen ook gedacht hebben, want Ruut kwam niet eens in tijdnood en won de kwaliteit en later ook de partij.
Sinds Ruut bekend maakte dat ie gaat verhuizen speelt ie nog een stuk beter ook.
Karel van Leeuwen die zich afmeldde voor de komende weken , wilde in ieder geval deze week nog een puntje pakken en deed dat tegen Wout Taal.
Geert Middelkoop en Wim Pronk deelden samen het punt, zodat Geert bij de hogere borden lekker zijn pinda's op kon eten.
Gerard van der Zijden had al geoefend bij de jeugd en won snel van Rob Berger.
Jan Ouwerkerk was ook in vorm. Al bij binnenkomst waren Ton en Vincent met een paar schaakproblemen bezig en wist Jan duidelijk te maken dat de stelling zoals Vincent hem voorschotelde niet correct was voor het probleem.
Tegen Jan Wuister was ie nog steeds in goede vorm en won.
Vincent Duin kwam goed uit de Italiaanse opening en Martin kwam de druk niet meer te boven.
De sterkste schakers van de club waren het laatste klaar. Blijkbaar loont het toch de moeite om wat langer na te denken, anders sta je niet zo hoog.
Peter Ingenhoes hield lang stand tegen Remco Crefcoeur, en het werd nog weer spannend toen Remco wel beter stond, maar de tijd ook al aardig opraakte. Met vele goede zetten die Remco nog miste, wist ie van Peter te winnen met nog 1 minuut 20 op de klok.
Floris de Leeuwe raakte al vroeg een stuk kwijt, maar doordat Bert een pion van Floris nog gevaarlijk op liet rukken, spartelde Floris nog tegen.
Toen uiteindelijk die pion opgegeten werd, was de druk van de ketel en kon Floris opgeven. Ton van der Zijden stond een pion voor tegen Bart Verbaan, maar in tijd had ie meer verbruikt. Bart probeerde met een stuk offer complicaties te scheppen en kreeg uiteindelijk een stelling met 2 pionnen voor een stuk. Dit was waarschijnlijk al niet voldoende. Toen hij ook nog een kwaliteit moest geven of stuk verlies moest toestaan, gaf Bart op. Ton heeft de koppositie nu ingenomen met Remco nu op de tweede plek.
Volgende week is Hans weer terug uit Spanje waar ie met Rybka alle toernooien had gewonnen en verzorgt hij de indeling en de slappe (of is het sterke) verhalen op het forum weer.

Ik kreeg de laatste weken nog vele vragen van leden over het competitie systeem (de playoffs)
Velen denken dat er pas in groepen wordt ingedeeld op het moment dat de playoffs beginnen , zoals het altijd was.
Aangezien ik niet op de ledenvergadering geweest ben en mij niet geheel duidelijk is wat er tijdens de ledenvergadering over de competitie opzet besproken is, hou ik me voorlopig vast aan het voorstel wat het bestuur in het begin van het seizoen heeft voorgesteld.
Misschien moeten de leden nog maar bepalen hoe verder met de stand, het is voor mij niet zo moeliijk om de software nog aan te passen eventueel.
Zelf ben ik er de komende weken niet op de club, maar ik kan wel de stand aanpassen aan eventueel andere groepen dan zoals het er nu staat.

Voor de leden die hun contributie nog moeten betalen kan de meimaand altijd weer wat ruimte bieden als het vakantiegeld binnen komt ! Wink

Vincent
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: