RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 22 maart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di mrt 23, 2010 2:24 pm    Onderwerp: Verslag 22 maart Reageer met quote

Het 2e speelde uit en dan is het lastig indelen. Trouwens ook als ze thuis spelen is het lastig indelen. Zowel boven als onderin hadden de meesten elkaar al 2 keer ontmoet dit seizoen. Ik had mezelf even niet ingedeeld vanwege een oneven aantal, en toen ik nog 4 mensen over had om in te delen, konden ze alle 4 alleen tegen mij. Dat was me wat teveel van het goede. Ik besloot Wim en Wout voor de 3e keer tegen elkaar te laten spelen en zelf Roos en Geert een lesje te geven. Vooral Roos leerde daar zoveel van, dat ze een lastig eindspel met een pion meer wist te winnen. Met dank aan de omstanders.

Geert was minder gelukkig. Nadat hij zijn paard buitenspel had gezet en ook nog eens veel afruilde, kwam wit steeds beter te staan. Het werd tactisch fraai afgemaakt, al zeg ik het zelf. Alleen had het allemaal nog wat sneller gekund natuurlijk.

Een top paring die nog wel kon was Bert tegen Aat. Alhoewel top, als je op zet 14 je dame laat instaan... Aat zag het en er kon nog lang worden geanalyseerd. In de eindstand geeft Rybka +1.43 (14.Dd6) aan voor Bert. Die had ook net daarvoor een pion gewonnen.

Bart had het heel moeilijk tegen Jeroen. Die hield met zwart alles in evenwicht en ruilde veel af. In een toren eindspel gaf tijdnood en een witte koning die veel actiever stond, de doorslag.

Martin hield keurig stand tegen Ton. Die had last van een behoorlijke vervelende hoest en had misschien beter thuis kunnen blijven. Hij probeerde Martin nog ook ziek te hoesten, maar de incubatietijd bleek toch te lang. Inmiddels beterschap Martin. In waarschijnlijk behoorlijk gewonnen stand en met meer tijd op de klok, bood Martin remise aan. Ton was er blij mee.

Het 2e speelde 4-4

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: