RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 7 juni

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di jun 08, 2010 4:17 pm    Onderwerp: Verslag 7 juni Reageer met quote

Vanwege de verbouwing speelden we ditmaal boven. Wout wist dit kennelijk niet, trof een lege speelzaal aan en keerde weer huiswaarts. Of hij was gewoon vergeten af te zeggen. Best een mooie zaal boven, alleen erg gehorig en matig licht. Vandaar dat er veel snelle remises te betreuren waren.

Gerard Milort hield Bart met zo'n korte remise op veilige afstand. Met nog een ronde te gaan kan Bart Gerard niet meer inhalen.

Hans vocht voor zijn laatste kans en speelde een boeiende pot tegen Peter. Al na 3 zetten won Peter een pion met een niet zo diepe combinatie, maar had daardoor wel een mindere ontwikkeling. Hans probeerde dat uit te buiten met een koningsaanval, maar Peter verdedigde zich goed.

13.g4?! Pakken lijkt niet goed omdat g7 dan wel erg onder druk komt te staan. Rybka heeft echter geen vrees, pakt gewoon de pion en rekent zich in veiligheid (13...Pxg4 14.Tg1 Pde5 15.Pxe5 Pxe5 en de dreiging Pf3+ zorgt er voor dat wit geen tijd heeft voor geintjes met Pa4). Maar als mens (en dat is Peter) neem je toch liever minder risico. Even later, als de aanval maar niet wil doorslaan, besluit ik om de dames maar te ruilen. Anders zit er kans in dat Peter snel de aanval overneemt tegen mijn verzwakte koningstelling. Peter biedt gelijk remise aan, maar ja, er zijn pas 22 zetten gespeeld. Ik sta dan wel een pion achter, maar ik lijk nog wat compensatie te hebben en ik moet winnen wil ik nog clubkampioen kunnen worden. Snel daarna ontwaken zijn stukken echter eindelijk uit hun winterslaap. Even later gaat Peter echter de fout in.

25...Lb3? De waardering schiet gelijk 1 pion omhoog. 26.Txd8+ Txd8 27.Ld4 Le6 28.Lxb6 axb6 29.Txb6 en de stand is weer gelijk. 29...Td7? Dit geeft de mogelijkheid om nog een pion te winnen met 30.La6. Ik kon het echter niet goed doorrekenen en was te bang voor schaakjes.

Acht zetten geleden was ik aan mijn laatste 5 minuten begonnen. Peter moet nu pion c5 opgeven met 41...Ta6 om het vervelende e6 er uit te halen. Er resteert dan een waarschijnlijk remise eindspel. Hij speelt echter 41...c4 42.e6 fxe6 43.Ke5 Ta6 44.Txc4 Kf7 45.Tc7+ Kg8 en 32 zetten later, met nog 22 seconden op mijn klok, gaf Peter op vanwege ondekbaar mat.

Vincent - Bert remise. Verslag net zo lang als de partij.

Ruut speelde ook remise tegen Ton, maar dit werd wel een echt gevecht. Helaas vergeten de notatie te fotograferen.

Sherief was nog wat onwennig na zijn eerste interne partij na een lange tijd. Tegenstander Evert stond nog lang gelijk. Even later had Sherief toch weer zijn oude vorm terug en stond hij 3 stukken voor.

Rob en Adrie streden ook tot het laatst door, totdat ze vonden dat beide wel een half punt verdiende.

Wim verloor van Geert en Roos spijkerde haar kennis bij door naar de partij van Ruut en Ton te kijken. Volgende keer weer afbellen Wout, als je niet kunt komen. 06-39466543, of het oude nummer 06-24886543.

Zaterdag hadden wij de jubileum viering. Ons zeer gewaardeerde lid Hans wist de officiele Rybka operator te strikken voor het spelen van 5 minuten vluggertjes. Wie het de meeste zetten uithield tot mat, kreeg een fles wijn. Na 35 overwinningen voor Rybka, ging Bart er met zijn 3e poging mee vandoor. Hij hield het maar liefst 56 zetten uit. Hans werd 2e met 49 en Peter 3e met 47. Het was erg gezellig en de chinees smaakte prima. Nog steeds trouwens, want er bleef nog het een en ander over. De HSB kwam ook nog langs en overhandigde ons een nieuwe schaakklok. Een gedenkplaatje wordt nog opgestuurd.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: