RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 28 februari

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di mrt 01, 2011 2:31 pm    Onderwerp: Verslag 28 februari Reageer met quote

De avond begon met een incident. Wout Taal, die dit seizoen al 3x niet op is komen dagen zonder af te zeggen, viel over het stukje dat ik in het vorige verslag geschreven had. Ik vond dat hij voortaan maar moest bellen als hij wel kwam. Hij belde de volgende dag mijn broer Ton (??) op dat hij dat niet zo leuk vond. Gisteren belde hij tenslotte ook met mij, om te zeggen dat hij kwam schaken. Ik vertelde hem nog dat om 19:15 Bart schaakles zou geven (zijn een hoop leden tot hun spijt vergeten) en dat er daarna snelschaken was. Belt hij even later terug om te zeggen dat hij van de club af gaat.

Slechts 6 man, geloof ik, waren op tijd om aan de schaakles mee te doen. Bart zou gedifferentieerd lesgeven. Een moeilijk woord dat betekent dat de opgaven lopen van moeilijk tot "niet te doen". Hij had 8 diagrammen op een A4-tje gezet, plus nog een partij om na te spelen. We hadden tot 20:00 uur de tijd. Rybka had ze allemaal goed. Ik niet. Ik heb er denk ik 2 helemaal goed en 3 vond ik wel de eerste paar zetten, maar er zat nog meer in. Ik ben vergeten te vragen of ik de opgaven in dit verslag mocht zetten, maar dat kan altijd later nog.

Toen ik in de laatste paar minuten poogde om nog op elke opgave een antwoord te geven, kwam Karel bij mijn tafel een praatje maken. "Even niet Karel", zei ik, "over 5 minuten ben ik hiermee klaar". Dat kwam blijkbaar niet goed over, want Karel vertrok gelijk. Sorry Karel, ik zat even in tijdnood en ik hoop dat je er de volgende keer weer bij bent.

Er waren 12 man om te snelschaken. Geert en Wim gaven de voorkeur aan een wat langzamer speeltempo. Gerard Milort had wel aangekondigd dat hij mee zou doen, maar toen hij om 20:30 nog niet verschenen was, zijn we toch maar begonnen. Ik kon geen zwitsers doen, want ik had mijn laptop niet meegenomen. Het werden dus 11 ronden. Na de eerste ronde kwam Gerard alsnog binnen. Gelukkig was Bart er ook nog. Die kon nog wel wat vluggeren voordat hij naar zijn vergadering moest. Zodoende hoefde ik mezelf niet weg te cijferen. Na een flitsende start met bijna 5 uit 5, had ik slechts 3,5 uit 5. Bert begon met 3 remises en een nederlaag. Daarna zette hij een eindsprint in en won 7! partijen op rij. Helaas voor hem iets te laat begonnen met de sprint, want hij kwam een halfje tekort voor de eerste plaats. Dat werd nu Sherief, die slechts een partij verloor. Ook Gerard en Peter deden het goed.

De eindstand:

Code:

1. Sherief         9
  2. Bert            8,5
3/4. Gerard          8
3/4. Peter           8
5/6. Hans            6,5
5/6. Ton             6,5
7/8. Martin v V.     5,5
7/8. Aat             5,5
  9. Floris          4
 10. Martin de G.    3
 11. Evert           1
 12. Ruut            0,5

In de externe waren er 2 matches in de poule van ons eerste. Voormalig koploper Schaakhuis is het helemaal kwijt en verloor alweer voor de 3e maal op rij. Dsc was met 4,5-3,5 te sterk. Eerste bordspeler Liem vreesde blijkbaar een tactische opstelling en was op bord 3 gaan zitten. Het mocht dus niet helpen. Dit is toch slecht nieuws voor ons, want Schaakhuis moet in de laatste ronde tegen de koploper en heeft nu geen kans meer op de eerste plaats. Ze zullen dus wel niet gemotiveerd zijn om SHTV wat punten af te snoepen. WSC deed de laatste plaats over aan Rijswijk, door onze volgende tegenstander Lierse met 6-2 naar huis te sturen.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: