RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

RSC-BP 2 wint met 6,5-1,5 van Voorburg

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerardvdzijden
Gast

BerichtGeplaatst: ma jan 31, 2005 12:22 am    Onderwerp: RSC-BP 2 wint met 6,5-1,5 van Voorburg Reageer met quote

Dankzij een ruime overwinning op de nummer 2 Voorburg staan wij nu op plaats 2. Ik heb de partijen niet uitgebreid kunnen volgen, maar toch een kort verslag.
Aat speelde aan bord 1 weer een solide partij en won.
Ton had met wit een pion geofferd en vervolgens een stuk tegen 2 pionnen. In ruil hiervoor stond de koningstelling van de tegenstander onder druk. Ton vertelde me onder de wedstrijd dat ik maar niet naar zijn partij moest kijken omdat zijn tegenstander mat in 2 kon geven. Zijn tegenstander zag het niet en Ton won uiteindelijk.
Dennis Ramondt had met zwart 2 stukken geruild tegen een toren.
De lichte stukken waren in het voordeel van wit en Dennis moest opgeven.
Maarten had met wit een open h-lijn op de koningsstelling van zwart en zette zijn tegenstander telkens meer onder druk. Uiteindelijk wiat hij te winnen.
Ik zelf speelde aan bord 5 met zwart een positionele partij en had mijn tegenstander dusdanig onder druk dat ik bij een stand van 4-1 voor ons remise afsloeg (foei en dat voor een teamleider). Uiteindelijk heb ik het ergens fout gedaan en het werd alsnog remise.
Jan Wuister had allemaal open lijnen en diagonalen op de lange rochade van zwart gericht en overspeelde zijn tegenstander.
Jan Ouwerkerk had met zwart kort gerocheerd en zijn tegenstander viel langs deze lijn aan. Het was niet genoeg en toen wit de boel probeerde te forceren kwam hij materiaal achter (een stuk), dat werd hem noodlottig.
Pieter speelde weer een degelijke partij en wist een toren te vangen op b8 (ingesloten door een pion op b7 en een loper op c8. Di levferd hem een vol punt op.

Helaas heeft de koploper DD5 ook gewonnen en zij staan 2 punten en 3 bordpunten op ons voor. Wij hebben alles echter nog in eigen hand.
Dinsdag 22/2 spelen wij uit tegen DD5. DD5 ontmoet daarna nog de nummer 3 Voorburg en wij moeten nog tegen de nummer 5 RHC-Arena.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: