RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

RSC-Belgisch Park1 - Pomar 1 5-3

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
florisdeleeuwe
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di feb 22, 2005 1:56 pm    Onderwerp: RSC-Belgisch Park1 - Pomar 1 5-3 Reageer met quote

Het 1e team heeft een 5-3 overwinning behaalt op Pomar uit Rijswijk.
Halverwege de avond dacht ik; dit wordt 7-1 of 6,5-1-1,5 voor ons.
Dat dit niet altijd uitkomt,bewees deze avond eens te meer.Aan bord 1 speelde onze nieuwe aanwinst van dit jaar, Vincent Duin een moeilijke partij.Hij werd behoorlijk in t nauw gedreven en moest zn stukken op vreemde velden posteren om het gevaar in te dammen.Zijn tegenstander verloor het overzicht en gaf Vincent goede tegenkansen metuiteindelijk een knappe overwinning.Nico Speelde met wit aan bord 2 en kwam met zijn bekende g2-g4 opening.Zijn tegenstander speelde actief,maar kreeg daardoor veel gaten in zijn stelling die Nico goed wist te benutten.De overwinning was slechts een kwestie van tijd,toen plots het noodlot voor Nico toesloeg,hij blunderde vreselijk en verloor:1-1
Dennis Wareman speelde een goeie aanvalspartij met zwart ,maar kon de winnende combinatie niet vinden.Zijn tegenstander counterde in de tijdnoosfase o-1 derhalve.Peter Ingenhoes had een leuke avond.Met wit declaseerde hij zijn opponent,die de theorie niet helemaal kende.Puike overwinning 2-2!
Bart Verbaan was als eerste klaar op een voor hem wat vreemd bord.Trouwens ook pas zijn eerste overwinning extern.Dus toch een goede keuze.In een draak van het siciliaans gaf de tegenstander i.p.v een kwaliteit een vol stuk weg en daarmee de partij.3-2 voor ons
Hans van der Zijden speelde tegen de captain van onze tegenstander.Hans had 2 nachten lang en goed geslapen,extra vitaminen genomen,en had goede verwachtingen van zijn partij.Zijn tegenstander speelde razendsnel,en hield op een notatievelletje ook nog stilletjes de andere partijen bij.Als hij wat langer zou hebben nagedacht,had hij misschien kunnen winnen.Na een lange afruil bleven er alleen nog een toren en een pion aan beide kanten over.Remise derhalve.3,5-2,5.
Aan bord 7 speelde Bernard V Deelen tegen de enige vrouw deze avond.Bert de Groot dacht nog even aan Mevrouw Knuist,maar dit was een ander zo bleek.Bernard speelde een wat stugge partij met een iets betere stelling.Bernard koos voor een degelijke remise,om eventueel weer wat zelfvertrouwen op te doen.4-3
Ikzelf speelde een franse partij .Mijn tegenstander beging een onnauwkeurigheid,waardoor ik een puinhoop kon maken van zijn stellin.Ik won na 26 zetten al had ik ook al na 10 zetten kunnen winnen.Maar ja dan loop de hele avond maar rond ,en daar kom ik hier niet voor.Uitslag derhalve 5-3 .
Proficiat van uw teamleider Floris
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
vinternet
Gast

BerichtGeplaatst: di feb 22, 2005 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nadat ik met een gevoel maandagavond heen ging van een makkelijk partij te hebben op bord 5 of 6 ofzo, zat ik plotsklaps op bord 1 als de kop van jut. De partij kun je zien via Wouter van Markenstein-Vincent Duin
De hele partij stond ik met de rug tegen de muur , maar nadat wit de pion op c5 sloeg met zijn paard Question Question op de 21e zet kantelde de hele partij en beging ie daarna nog een blunder met 22.Pe3 Question Question waarna wit het na mijn 24e zet opgaf.
Ik ga er nu vanuit dat ik de laatste externe wedstrijd ook zwart krijg Isvader
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: di feb 22, 2005 11:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja Vincent ,ga daar maar van uit!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: