RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 21 maart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: vr mrt 25, 2016 10:46 am    Onderwerp: Verslag 21 maart Reageer met quote

Ons nieuwe lid Zsofia Rooney (7 jaar) begon haar eerste officiële wedstrijd meteen met een glanzende overwinning. Tegen Johan Bal speelde ze een half uur partij, omdat ze om 21:00 uur uiterlijk weer naar huis moet.
Met de mentale steun van haar moeder die de hele partij naast haar zat (zonder voor te zeggen, want volgens eigen zeggen schaakt Zsofia veel beter dan zij). Welkom bij onze club Zsofia en dat je nog vele schaakpartijen bij ons komt spelen.
Han Feenstra speelde tegen Gerard Werkhoven en tot in het middenspel was het redelijk in evenwicht. Gerard had wat druk op de koningstelling met open lijnen. Uiteindelijk wist Gerard te winnen, maar ik heb de partij niet meer gevolgd dus ik weet niet hoe.
Jan Wuister deed wat zijn rating liet verwachten tegen Evert van Dalen en won.
Hoe Gerard Milort won van Gerard van der Zijden kun je zien op de volgende link.
Klik hier voor het verslag Hans ( incl. Gerard tegen Gerard)
Doordat het eerste en derde team (uit) ook op maandag speelden waren er verder geen partijen voor de interne en had Vincent een vrije ronde.
Floris de Leeuwe was er wel maar was er om wedstrijdleider te spelen voor het eerste team. Hij stelde mij voor om toch een serieuze partij te spelen, die verder niet meetelde voor de interne.
Misschien wel daarom kon ik vrijuit spelen en deed snel mijn zetten, zodat Floris, in een partij die gelijk opging, in tijdnood kwam en toen de partij uit handen gaf.
Het eerste team speelde tegen koploper Botwinnik 1. Omdat Gerard Milort ook bij Schaakhuis speelt in de landelijke competitie en zijn maximum aantal partijen bereikt had (om nog in de HSB voor ons 1e team te kunnen spelen) kon Sherief weer meedoen met het eerste.
Het team verloor net aan met 3,5-4,5.

1 B.Verbaan 1984 - B. Galehdari ˝ - ˝
2 S. El Sayad 1851 - R.P.C. Zoun 1906 1 - 0
3 J.A. v/d Zijden 1814 - T.J. Beeren 1935 0 - 1
4 A.Q. v/d Zijden 1848 - S. Buchly 2010 ˝ - ˝
5 P.H. Ingenhoes 1815 - M. Manoch 1977 0 - 1
6 C.J. Kanters 1718 - R. Mulders 1902 1 - 0
7 A.J. v/d Toorn 1754 - F.H. Middelkoop 1873 ˝ - ˝
8 D. Wareman 1789 - W. Kort 1856 0 - 1

Het derde team deed het die avond beter en won met 1,5-4,5 bij DSC 11.

1 C.C.W. Leentvaar 1709 - H. Lucas 1489 ˝ - ˝
2 N. Jansen 1183 - M. van Velzen 1564 1 - 0
3 I. Boels - M.H. de Groot 1508 0 - 1
4 M. Katsarov - R. de Boer 1343 0 - 1
5 C. Zhao - H.C. Verploegh 1562 0 - 1
6 L. Senden Fernandez - R.L.M. Berger 1369 0 - 1
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: