RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

DSC8 - RSC-BP2 2,5 - 5,5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerardvdzijden
Gast

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 3:19 pm    Onderwerp: DSC8 - RSC-BP2 2,5 - 5,5 Reageer met quote

Na de ongelukkige nederlaag 3,5 - 4,5 in ronde 4. Waarin de teamleider zijn tegenstander na 15 zetten zo in de tang had dat hij door te slaan met zijn toren op h7, in een paar zetten mat kon geven, hetgeen hij verzuimde, waardoor hij en het team uiteindelijk verloor.
Gelukkig hebben we ons in ronde 5 goed hersteld.
Met twee invallers (Ruut de Boer en Martin van Velzen) gingen we naar Delft.

Toen ik na 10 minuten rondliep vertelde Ton me dat hij in hogere zin (na een zet of vijf al gewonnen stond. Zijn tegenstander had een slechte pionnenstelling en weinig gelegenheid zich te ontwikkelen. Hij won inderdaad.

Martin van Velzen stond zijn tegenstander toe een vork te maken met een pion wat Martin een stuk kostte tegen een pion. Martin ging er daarna eens goed voor zitten, won een pionnetje en rukte met een gedekte pion op naar de 6e rij. Zijn tegenstander was de weg kwijt en dacht op een gegeven moment dat hij aan zet was terwijl Martin aan zet was. Zowel de notitieblaadjes als de klok gaven hem ongelijk, maar de wedstrijdleider moest eraan te pas komen om zijn ongelijk te bewijzen. Uiteindelijk nam Martin genoegen met remise, hij stond nog materiaal achter.

Aat van der Toorn speelde een sterke positionele partij waarin hij zijn tegenstander weinig ruimte gunde. In het middenspel wist hij de dame midden op het bord te veroveren doordat de dame nergens meer heen kon. Dat was voldoende voor de winst.

Maarten speelde met zwart en ontwikkelde een kansrijke aanval met een vrij pion op de damevleugel. Helaas zag hij een aftrek aanval over het hoofd wat hem de kwaliteit kostte. Uiteindelijk verloor hij.

Mijn tegenstander zette mijn koningstelling flink onder druk. Ik forceerde een afruil van vele stukken waarna ik een pion minder had maar mijn pionnen en stukken stonden veel beter. Dat bleek toen ik verderop in de partij de pion terugveroverde. Gezien de stand (4-2 voor ons) bood ik toen remise aan wat hij aannam. Tijden het analyseren bleek de partij voor mij gewonnen.

Remco kwam gaande de partij steeds beter te staan en veroverde uiteindelijk materiaal. een gedegen overwinning.

Jan Wuister speelde met wit en beheerste de E-lijn met zijn torens. Hij bezorgde zijn tegenstander een ge?soleerde dubbelpion (f7/f6) en won de kwaliteit. Hierna kon zijn tegenstander snel opgeven.

Ruut de Boer stond met zwart onder druk en gebruikte veel tijd. In een kritieke stelling gebruikte hij een half uur tijd. Het leverde hem materiaalvoordeel op maar gezien de tijd deelde hij de punten.

Wij moeten de volgende ronde tegen Rijswijk dat 1 verliespunt minder heeft en in de laatste ronde tegen Promotie dat evenveel verliespunten heeft. Beide teams hebben 1 wedstrijd minder gespeeld dan wij en hebben 7 bordpunten minder.
Het kampioensschap hebben we nog in eigen hand.

Gerard van der Zijden
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: