RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

verslag 1 oktober 2007

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di okt 02, 2007 2:23 pm    Onderwerp: verslag 1 oktober 2007 Reageer met quote

Verslag Vincent:
Het eerste team moest uit spelen bij Schaakhuis 2. Dennis Ramondt was het snelste klaar met een remise. Daarna volgde er een overwinning van Bart Verbaan, die opeens een dame kado kreeg. Daarna was het Vincent Duin die voor 0,5 -2,5 zorgde. Toen kwamen er nog een paar benauwde momenten. Peter Ingenhoes had prachtig kunnen winnen, maar deed een andere zet, waardoor ie daarna verloor. Remco Crefcoeur kon het op bord 1 ook niet bolwerken en verloor. Dennis Wareman had dusdanige complicaties weten te scheppen dat zijn tegenstander het niet meer zag en Dennis kwam gewonnen te staan en zijn tegenstander gaf op (2,5-3,5 voor ons op dat moment). De gebroeders van de Zijden waren nog bezig. Ton had eigenlijk een pot remise stelling en bood ook remise aan, wat zijn tegenstander niet aannam. Hans stond heel slecht (maar niet in tijd) en zijn tegenstander kon het eigenlijk makkelijk uitmaken. Op een of andere manier wist ie niet de sterkste zet te doen en kon Hans afwikkelen naar een stelling met een kwal minder , maar gezien de tijd en de stelling kreeg ie al weer kansen. Zijn tegenstander die de hete adem van de klok (of van Hans) voelde raakte helemaal in paniek en er kwam geen goede zet meer uit. Hans ging er op en erover , maar maakte het nog spannend. Met nog 3 seconden op de klok zette Hans uiteindelijk zijn tegenstander mat. Ook op het bord bij Ton ging zijn tegenstander nog in de fout en kon Ton zo ook het punt binnen halen. Eindstand 2,5-5,5 voor het eerste. Het tweede team wist zijn eerste wedstrijd in de 2e klasse meteen al met een gelijkspel te beginnen. Dit is nog even onder voorbehoud omdat er protest is ingediend door de tegenstander over de gang van zaken op bord 1 bij de partij van Ruut de Boer. De tegenstander van Ruud ging door de vlag, maar de klok begon weer op 15 minuten en Ruud wist even niet wat er gebeurde. Floris greep in en zei dat de tijd van de tegenstander was verstreken en daar gaat nu net het protest om. Al met al een knappe prestatie van het derde team en we wachten af hoe het resultaat van het protest zal aflopen. In de interne competitie deed Gerard van der Zijden weer goede zaken. In een gelijk opgaande partij tegen Floris de Leeuwe deed Floris aan het eind een slechte zet waardoor Gerard een stuk en de partij kon winnen.Hij staat nog steeds op 100 % met 4 uit 4.
(vinternet)

verslag Hans :
Het was een beetje hectisch deze ronde. Het eerste speelde uit, dus moest ondergetekende snel de indeling maken. Daar ging nogal wat mis. Toen de indeling klaar was, belde Bert op dat hij niet kon komen. Ik had geen tijd meer om een nieuwe te maken. Dus Pieter (tegenstander van Bert) zou evt. vrij zijn. Maar ik had er niet op gerekend dat Jan Ouwerkerk zou langskomen. Hij was dit seizoen nog niet geweest (lekker rustig) en ik wist nog dat hij dat verteld had, maar ik wist niet meer wanneer hij weer zou komen. Maar er ging nog meer mis. Wim Ven kwam ook langs, terwijl hij mij vorige week nog had verteld dat hij ging overwinteren in Spanje. En ik was Wout helemaal vergeten in te delen. Mijn excuses. Gerard verkeert nog altijd in bloedvorm, al profiteerde hij misschien wel van het wedstrijdleider zijn van Floris. Floris probeerde het met een koningsaanval, maar moest toezien hoe de aanval van Gerard sneller ging. Evert is het seizoen zo goed begonnen, dat hij nu tegen Jan Wuister mocht aantreden. Die bleek een maatje te groot. Jan won al snel een stuk en hoewel Evert nog lang verzet bood, was een nederlaag onvermijdelijk. Pieter was zo van zijn stuk dat hij niet tegen Bert mocht en vervolgens ook Jan Ouwerkerk niet als tegenstander kreeg, dat hij niet wist hoe hij Ven moest bestrijden. Door een onnauwkeurige zet van Pieter, kon Wim het initiatief nemen, waarna die het fraai afmaakte. Aat had 2 van der Zijdens zonder succes bestreden. Bij menigeen zou dan de lust tot schaken afnemen, maar Aat zei \"tot hier en niet verder\". Hij rechtte zijn rug en bestreed Milort met alle middelen waarover hij beschikte. Het was niet voldoende voor de overwinning, maar het heeft niet veel gescheeld. Doordat het 3e ook speelde kreeg Loek ditmaal eindelijk eens een sterke tegenstander. Loek was al lang blij met zijn gratis cola en bood v.Velzen niet de geringste tegenstand. Als ik het goed geteld heb was het mat in 13 zetten. Vorige week had ik helaas geen partij voor ons nieuwe lid Reggie Keuzenkamp (ja inderdaad, een broer van Monique), omdat ik niet gezien had dat hij er was. Ook zijn tweede kennismaking met de club was niet zo aangenaam. Wim Pronk speelde hem snel van het bord af. Maar niet getreurd Reggie. Alle begin is moeilijk. De eerste partijen leer je veel en een overwinning zal daarna niet lang op zich laten wachten. Verslag Schaakhuis 2: Dennis Ramondt was, zoals wel vaker, als eerste klaar. Terwijl er op mijn bord nog geen stuk geslagen was, had Dennis al alles afgeruild wat er maar af te ruilen viel. Remise lag dus voor de hand ?-?. Bart speelde weer vol risico op de aanval en mocht blij zijn dat zijn tegenstander in een betere stelling zijn dame weg gaf ?-1?. Peter had een pion geofferd voor aanval, maar echt duidelijk voordeel had hij niet. Zijn tegenstander verdedigde bekwaam en haalde het volle punt binnen 1?-1?. In de analyses achteraf zag Ton wel een winnende voortzetting voor Peter. Nu nog op je eigen bord Ton. Vincent won een pion, maar de positie die overbleef was voor beide gevaarlijk. Zijn tegenstander had dame en toren op de 7e rij, maar Vincent kon met een combinatie de meeste zware stukken afruilen, en hij hield er bovendien nog een kwaliteit aan over 1?-2?. Remco kwam bijna 40 minuten te laat, maar waarschijnlijk omdat het moeilijk parkeren is in de binnenstad, besloot Schaakhuis 25 minuten te wachten. En Remco was helemaal niet met de auto. Remco offerde een pion zodat hij zijn vrijpion kon laten doorlopen. Het zag er kansrijk uit, maar even later verdween deze pion gewoon van het bord en won zijn tegenstander uiteindelijk nog vrij eenvoudig 2?-2?. Wareman had terecht een remise aanbod naast zich neergelegd. Hij won materiaal en de partij 2?-3?. Daarna maakte hij zich nog verdienstelijk om de notatie bij te houden in mijn tijdnood. Ton had een potremisestelling, maar hij was de enige die nog een beetje op de winst kon spelen. Hij deed een tactisch remise aanbod. Maar gezien hun achterstand en het feit dat mijn tegenstander een geweldige stelling niet direct wist af te ronden, werd zijn tegenstander aangeraden alles of niets te spelen. Dat werd dus niets 2?-4?. Dit was mij allemaal ontgaan. Ik wist niet beter of het was gewoon remise geworden. Ik moest dus minimal remise halen voor de winst. En dat in een stelling waarvan Rybka mat in 12 tegen mij zag. Gelukkig denken mensen niet zo diep. Mijn tegenstander deed een correct torenoffer, maar had daar wel veel tijd voor nodig. Ik overwoog niet eens om de toren te slaan, want ik zag dat mijn koning dreigde afgesloten te worden, waarna mat niet moeilijk meer was. Ik besloot zelf ook maar te offeren. Ik speelde f5 om ruimte voor de verdediging te maken. Ik had al gezien dat mij dat, behalve de f-pion, ook nog een minimaal kwaliteit zou kosten. Het was dus iets meer (mat in 12), maar dat zag hij niet. Hij deed een verkeerde zet, won wel de kwaliteit, maar had geen aanval meer over. In tijdnood raakte hij daarna in paniek toen mijn paardje vrolijk zijn stelling binnen kwam huppelen. Ik won een pion terug, ik won nog een pion, ik won een stuk en nog ruim op tijd (3 seconden) zette ik hem mat 2?-5?. Verslag van het 3e heb ik niet, want ik was er niet bij. Ook de wedstrijden in de interne heb ik niet gezien. Dus, om eerlijk te zijn, het hele verslag over de interne is uit mijn duim gezogen. Ben benieuwd hoe dicht ik bij de waarheid zit.

(Hans)
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: zo okt 07, 2007 4:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed vernomen heb, heeft de tegenstander van het derde het protest ingetrokken zodat de 4-4 een feit is.
Mannen gefeliciteerd met dit gelijke spel, want uitgaande van de gemiddelde ratings in deze poule heeft het derde veruit de laagste rating en is dit een knappe prestatie.
Ook goed nieuws, maar ik weet het niet 100 % zeker, is dat het derde team niet kan degraderen, omdat er maar 7 ploegen in deze poule zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: