RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

RSC-Belgisch Park 2 - B.F. /Wassenaar 2 4,5 - 3,5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerardvdzijden
Site Admin

BerichtGeplaatst: zo mrt 09, 2008 11:36 pm    Onderwerp: RSC-Belgisch Park 2 - B.F. /Wassenaar 2 4,5 - 3,5 Reageer met quote

Afgelopen maandag speelde het 2e zijn laatste wedstrijd van dit seizoen tegen Bobby Fischer Wassenaar 2. Het ging niet meer om het kampioenschap maar om de eer en om een 3e plaats. Peter Melse, Pieter Janse en Herman Lucas speelden niet mee. Als invallers had ik Martin de Groot, Hans Crefcoeur en Lex van der Meer.
Jan Ouwerkerk kwam met zwart slecht uit de opening, zijn koningstelling lag al snel open. Jan moest al snel capituleren. Op dat moment stond ik een pion achter en stond Martin de Groot flink onder druk. De overige borden stonden gelukkig beter voor ons. Jan Wuister veroverde een pion en zijn tegenstander drong de stelling van Jan binnen met een toren en een paard. Jan liet dat lekker gaan en ging in de tegenaanval. Hierna kon al snel het eerste winstpunt worden veroverd. De tegenstander van Martin van Velzen gaf zijn dame weg en kon opgeven. Martin de Groot had het Spaans benauwd en moest opgeven. Ik had voor de pion, die ik had gegeven, helaas niets meer teruggekregen dan een mindere stelling. Nadat ik had verloren stonden we met 2-3 achter. Gezien de stand op de andere borden zat een overwinning er nog steeds in.
Floris had met wit een mooie koningsaanval en won uiteindelijk. Hans Crefcoeur stond een kwaliteit voor maar moest die weer teruggeven. Het eindspel met een pion meer bleek niet te winnen. 3,5 - 3,5.
Lex zijn tegenstander veroverde in de opening een pion maar vergat zijn stukken te ontwikkelen. Lex stond de hele partij beter en schoof zijn tegenstander rustig van het bord. De eindstand was 4,5 - 3,5, met dank aan de invallers.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: