RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 3 maart 2008

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di mrt 04, 2008 2:21 pm    Onderwerp: Verslag 3 maart 2008 Reageer met quote

Verslag interne:

Hans kwam goed uit de opening tegen Bart. Hij was beter ontwikkeld en Bart probeerde met h5 en h4 de witte koningsstelling open te gooien. Hier was Hans niet bang voor, want met het tussenzetje e5 zou hij eerst het zwarte paard verjagen van f6 en daarna kon hij g3-g4 spelen en zag alles er prima uit. Maar Bart offerde doodleuk het paard en kreeg er tijdelijk 3 pionnen voor. De pion op h2 wou Hans niet gelijk terugslaan, omdat hij bang was voor een aanval over de h-lijn. In plaats daarvan ruilde hij het ene na het ander stuk en even later was het niet alleen onmogelijk om pion h2 te slaan, maar zou hij ook nog een pion verliezen. Na afruil van de laatste stukken won Hans nog wel h2, maar zag zich geconfronteerd met het moeilijke eindspel koning, loper en 2 pionnen tegen koning en 5 pionnen. Het was technisch wel remise, maar de tijd ging ook meespelen en uiteindelijk won Bart.

De langstdurende partij van de avond was die tussen Peter en Remco. Peter had een stuk geofferd voor 2 pionnen plus aanval. Remco verdedigde zich goed, maar het kostte wel veel tijd. Die werd hem uiteindelijk fataal. Met beide minder dan een minuut over, maakte Remco een fout waardoor hij een loper verloor. Peter had ook nog 30 seconden meer bedenktijd, dus gaf Remco gelijk op.

Aangezien Bert wat laat was, had Ton zich 5 minuten voorbereid op e4 d6 en hij had de weerlegging gevonden. De opening verliep ook nog wel voortvarend, maar toen verrekende Ton zich en verloor een pion. Prompt bood Bert remise aan, want Ton was tevens wedstrijdleider en hij vond het niet gepast om het Ton zo moeilijk te maken in een partij waarin nog alles zat. Ton dacht er 0,01302 seconden over na en accepteerde (ruim voor de 30ste zet).

Aat had het moeilijk tegen Rob. Hij besteedde, zoals wel vaker, veel tijd om beter te komen staan, maar dat lukte niet. In het eindspel werkte de tijdnood tegen hem en Rob kon een mooie overwinning aantekenen.

Geert vroeg of ik geen makkelijkere tegenstander voor hem had, maar als het 2e team extern speelt, dan vallen er een hoop geschikte tegenstanders af. Ik kon hem nog wel Gadget aanbieden, maar dan speelde hij toch liever tegen Dennis. Geert maakte het Dennis niet zo moeilijk, toen hij zijn dame cadeau deed.

Ruut verbruikte weer veel tijd. Hij had een zware tegenstander getroffen in Wout en Ruut had dan wel wit, maar Wout viel als een dolleman aan. Het zweet droop van Ruut zijn gezicht. Maar nadat Wout aan een wijntje begonnen was, liet hij de teugels wat vieren. Hij verloor al snel een toren en met de nodige moeite kon Ruut daarna de aanval afslaan en winnen.

Loek heeft de smaak van winnen ineens te pakken gekregen. Zijn overwinning op Jan Wuister vorige week (Jan kwam niet opdagen en 3 dagen later kreeg ik een e-mail van hem dat hij komende maandag 25-2 verhinderd was), gaf hem het nodige vertrouwen. Met een fraaie koningsaanval werd Robbert onder de voet gelopen.

De partijen van de externe heb ik niet gevolgd, vanwege grote moeilijkheden aan mijn eigen bord. Misschien dat Floris zijn partij (volgens eigen zeggen eentje voor het clubblad) nog wil bespreken. Wel nog een aardige opmerking uit de wandelgangen van onze huiskomiek Jan Ouwerkerk. Zijn tegenstander vroeg hem na de partij wat hij van de opening vond. Jan: Ik ken geen openingen. Tegenstander: Het was Konings Indisch in de voorhand. Jan: Dat is veel te lang voor mij.

HvZ

In de 22e ronde is er nog een correctie aangebracht op de reglementaire uitslag van Loek Crefcoeur tegen Jan Wuister.
Loek krijgt een v80 (dat is 80 % van zijn eigen waarde). Jan Wuister krijgt een afw25 (25 % eigen waarde).
VD
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: