RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Van de HSB

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: za jun 14, 2008 4:11 pm    Onderwerp: Van de HSB Reageer met quote

Beste schaakcollega's,

Graag vraag ik nog eenmaal aandacht voor de onderstaande e-mails.

Inmiddels hebben zich 11 deelnemers gemeld voor de workshop op 22 juni. Ik wil iedereen die positief heeft gereageerd heel hartelijk danken en we zullen in de komende week nog wat meer informatie sturen.

Er zijn ook een aantal schaakcollega's die zich persoonlijk hebben afgemeld. Hoewel ik dit natuurlijk erg jammer vind, waardeer ik jullie reactie oprecht.

Echter, 11 deelnemers vind ik veel en veel te weinig. Zelfs op een HSB Algemene Vergadering zijn er meer, terwijl deze workshop veel belangrijker is. Het is niet voor niets dat ik er tijdens de laatste AV, op de HSB-website en in mijn e-mails van 1 juni en 7 juni aandacht voor heb gevraagd.

De HSB hecht veel waarde aan de workshop. Het gaat niet alleen het eindresultaat van de workshop, maar ook om het (gezamenlijke) proces. En daar de verenigingen, en de leden daarvan (wij allemaal dus) samen de HSB vormen, zou een workshop als deze ook bij de verenigingen en leden veel waarde moeten hebben en aandacht moeten krijgen. Er zijn diverse ontwikkelingen in het Haagse schaken (en de Haagse regio), die maken dat sommige zaken die nu nog (net) goed gaan, op de middelange termijn onhoudbaar zijn. Dit naast de dingen die nu al beter zouden moeten. We kunnen het allemaal over ons heen laten komen, of we kunnen bewuste en gestuurde keuzes maken. Wat willen we? We hebben met zijn allen (!!) ons Actieplan opgesteld, en dat had een reden.

GEVRAAGDE ACTIE:
Ik zou het bijzonder op prijs stellen als ik van iedereen die ik deze email heb gestuurd, als betrokken schaker, voor zover nog niet gebeurd is, persoonlijk (!) een reactie zou krijgen of je deelneemt (wat ik hoop natuurlijk) of afwezig bent. Dat is toch niet teveel gevraagd? Aarzel ook niet deze e-mail door te sturen naar de leden van uw vereniging. Ik doe een beroep op uw 'schaakverantwoordelijkheidsgevoel'. Een afmelding van een gehele vereniging (alle bestuursleden en 'gewone' leden) door 1 (andere) persoon vind ik te gemakkelijk!

Mijn hartelijke dank en ik hoor graag z.s.m. maar uiterlijk 19 juni van jullie!

Met vriendelijke groet,

Bob Barbier
Voorzitter HSB

----- Original Message -----
From: Bob & Marion Barbier
To: Bob Barbier
Sent: Saturday, June 07, 2008 8:34 AM
Subject: Locatie en aanmelding HSB workshop "The Hague Future Chess Challenge", 22 juni 2008

Beste schaakcollega's,

Zoals jullie wellicht al hebben gelezen op de website zal de HSB-workshop van zondag 22 juni a.s. gehouden worden in het Atlantic Hotel (Kijkduin), Deltaplein 200, 2554 EJ Den Haag. Ontvangst met koffie/thee/zoete snack om 12.00 uur. Einde 17.00 uur.

!!
Even een herinnering (zie ook onder) aan een ieder die nog niet heeft gereageerd:
Graag hoor ik of jullie komen (bij voorkeur voor 11 juni), en ook of je na afloop een hapje mee wilt eten op Kijkduin.
!!

Vergeet niet 'reclame' te maken op je eigen vereniging! Niet alleen verenigingsbestuursleden zijn welkom, zeker ook anderen van wie je denkt dat ze een goede bijdrage kunnen leveren.

Ik reken op velen!

Bob

----- Original Message -----
From: Bob & Marion Barbier
To: Bob Barbier
Sent: Sunday, June 01, 2008 10:23 PM
Subject: HSB workshop "The Hague Future Chess Challenge", 22 juni 2008

Aan: Alle HSB-verenigingen (verenigingsbestuursleden en andere leden actief als vrijwilliger), overige relaties binnen de HSB
CC: RSB, LeiSB, Servicepunt West, Bondsbureau KNSB

Beste schaakcollega,

Graag vraag ik uw aandacht voor het bericht onderaan deze e-mail, welke ook op de HSB-website terug te vinden is.

Als HSB zullen we via een bijeenkomst terugblikken naar de acties die zijn uitgevoerd in het kader van ons HSB Actieplan 2006-2010, welke we met z'n allen als Haagse schakers hebben vastgesteld in 2005. Op deze middag zullen we echter vooral via het houden van een workshop een aantal bestaande initiatieven en idee?n die leven bij verschillende actieve schakers bundelen en kijken of we kunnen komen tot een aantal concrete plannen. Hiermee hopen we het makkelijker te maken tot haalbare acties in de toekomst te komen die in een beperkte groep en in beperkte tijd kunnen worden uitgevoerd. De workshop "The Hague Future Chess Challenge" zal worden gehouden op zondagmiddag 22 juni 2008. Meer informatie over de workshop is te vinden onderaan deze e-mail en op de HSB-website. Nadere gegevens volgen nog nadat de aanmeldingen bekend zijn.

Tot slot, en op z'n minst even belangrijk, geeft de workshopmiddag ons als Haagse actieve schakers de gelegenheid op informele wijze bij te praten.

GEVRAAGDE ACTIE:
Als betrokken schakers reken ik op velen van u! Vraagt u ook even binnen uw vereniging (binnen en/of buiten uw bestuur!) aan uw (actieve) leden wie interesse heeft? Graag hoor ik op korte termijn (bij voorkeur voor 11 juni) of u op 22 juni a.s. komt. Tevens hoor ik i.v.m. de planning graag of u voornemens bent na afloop mee te eten (eigen kosten). En let op: er is slechts een beperkt aantal plaatsen voor de workshop.

Met vriendelijke groet,

Bob Barbier
Voorzitter HSB

Betrokken bij het schaken in de Haagse regio? Doe mee aan de "The Hague Future Chess Challenge"

Op zondagmiddag 22 juni a.s. organiseert de HSB een workshop met als thema de toekomst van het schaken in de Haagse regio. In 2005 hebben we als HSB een meerjaren Actieplan 2006-2010 opgesteld waarin we een aantal speerpunten hebben genoemd waaraan we als Haagse schakers willen werken. Hoe staat het met het plan, waaraan moeten we nog werken en hoe kunnen we de komende jaren met concrete uitwerkingen invulling geven hieraan.
Sowieso, er is werk aan de winkel!

Ook de KNSB heeft de afgelopen jaren diverse plannen ontvouwd om het schaken aantrekkelijk te houden en maken (zie onder ander het meerjarenbeleidsplan). Hoe past dit in ons regionale actieplan? Na een introductie door de voorzitter van de HSB zal in verschillende werkgroepjes getracht worden met praktisch uitvoerbare idee?n te komen. Deze zullen vervolgens plenair besproken worden. Onderwerpen waaraan bijvoorbeeld gedacht wordt zijn: speelvormen, toernooistructuren, competitievormen, allochtonen & schaken, organisatiestructuur, seniorenschaak, contributiedifferentiatie/soorten lidmaatschap, ledenbeleid en -werving, subsidie-initiatieven, training voor senioren, schoolschaak/jeugdschaak, samenwerking tussen verenigingen, verenigingsvormen, de clubavond, Zuid-Hollandse Schaakbond. Welke onderwerpen uiteindelijk in de werkgroepjes zullen worden besproken wordt later bepaald.

Draagt u het schaken in de Haagse regio een warm hart toe? Bent u betrokken bij uw vereniging? Meldt u z.s.m. aan! Heeft u aanvullende idee?n voor de te bespreken onderwerpen? Laat het ons weten! Alle HSB-actievelingen en alle verenigingsbesturen krijgen een persoonlijke uitnodiging. Deelname is gratis (echter er is een maximum aantal deelnemers).

Wij verwachten een enthousiaste en hoge opkomst!

Het HSB-bestuur

Meer informatie en aanmelding: Bob Barbier, 070-3692772.

Voorlopig programma:

Workshop "The Hague Future Chess Challenge"
zondag 22 juni 2008, 12.00 uur - 17.00 uur
Locatie: Atlantic Hotel (Kijkduin), Deltaplein 200, 2554 EJ Den Haag

12.00 - 12.30 uur Ontvangst met koffie/thee/mineraalwater en zoete snack
12.30 - 12.45 uur Introductie door de HSB voorzitter
12.45 - 15.00 uur Workshop in groepen
15.00 - 16.30 uur Terugkoppeling resultaten in plenaire sessie
16.30 - 17.00 uur Afsluiting

Na afloop is er gelegenheid tot een informeel hapje eten (eigen kosten).
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: