RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 9 juni

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di jun 10, 2008 10:55 am    Onderwerp: Verslag 9 juni Reageer met quote

De thuisblijvers hadden weer ongelijk gekregen. Niet alleen waren de partijen op de club van een veel hoger gehalte dan de armzalige prestatie die de Italianen op de mat legden, maar de sfeer was ook geweldig. Eerst hoorde je de barman juichen die naar de radio luisterde, daarna een man of tien die boven naar de tv zaten te kijken, waar de beelden met 10 seconden vertraging binnen kwamen en dan kwamen de beelden 2 minuten later ook nog eens binnen op mijn laptop. Dus iedereen die ge?nteresseerd was had alle tijd om er naar toe te lopen. Volgende week zal Duitsland - Oostenrijk op de laptop te volgen zijn. Kaartverkoop is nu begonnen (slechts 5 euro, zitplaatsen 10 euro).

Aan een aantal borden werd er verdacht snel geschaakt. Gerard Milort en Peter Ingenhoes mochten elkaar alweer voor de 3e maal bestrijden en wederom werd het remise. Al was dat wel een klein wonder, want wat stond Peter slecht. Hij kon nog ontsnappen met eeuwig schaak.

Remco mocht tegen Ton aantreden en had hem al snel in de tang. Won ook ergens een pion en Ton kreeg het alsmaar moeilijker. In verloren stelling werd hij ook nog eens gebeld, maar het was niet echt nodig om de partij verloren te verklaren. Verlies was inmiddels onvermijdelijk.

Floris mocht tegen Hans van der Zijden aantreden. Die had nog even snel de opening van Floris tegen Ton van de week ervoor doorgenomen. De computer gaf daar een verbetering voor wit waarvan ik hoopte dat Floris die zou spelen. Nadere studie gaf namelijk aan dat die variant helemaal niet goed is. Maar Floris had dit ook gezien en week af, de lafaard. En toen wist Hans het niet meer. Floris deed een correct stukoffer en Hans zag zich genoodzaakt om dit stuk gelijk weer terug te geven om niet onder de voet gelopen te worden. Kostte hem wel een pion en de stelling was ook niet echt lekker. Na nog een zwakke zet gaf de computer al 2? pion voordeel aan voor wit. Maar toen begon toch ook Floris concentratieproblemen door Oranje te krijgen. Hij deed een paar keer niet de beste zet, verloor daardoor een pion en overzag daarna een combinatie die nog een pion kostte. Hierdoor aangeslagen kon hij het in het eindspel niet meer bolwerken en Hans schoof het bekwaam naar winst.

Gerard was snel klaar met Jan Wuister. Het is mij ontgaan hoe.

Een partij met Ruut is nooit snel klaar, hoe fanatiek Pieter ook ten aanval trok. Ruut denkt gewoon 100 minuten na over de eerste 10 zetten en dan lijkt het toch of hij het lang heeft uitgehouden. Pieter won uiteindelijk toch.

Rob had deze week minder moeite met Lex. Al snel stond hij materiaal voor en nog voor de 3-0 had hij gewonnen.

De snelste partij van de avond was die tussen Wout en Hans Crefcoeur. Hans won al snel zoveel materiaal, dat de winst niet moeilijk meer was. Kwam hem goed uit, want hij had een week lang feest gevierd in Rome (net op tijd, moet je nu niet meer proberen als Nederlander) en was best wel moe.

Evert deed, naar eigen zeggen, iets stoms en Geert had een makkelijke avond.

Nog makkelijker had Loek het. Tegenstander Wim Pronk kwam niet opdagen. Had Wout vorige week ook al last van. Nogmaals, afzeggen kan tot 19:30 op telefoonnummer 06-24886543. Normaal gesproken zou ik Loek dan tegen Gadget laten spelen, maar dan had ik het voetbal niet kunnen volgen en Loek was er ook blij mee, want die had nog een hele berg huiswerk. Ook Loek heeft kennelijk mijn nummer nog niet.

Hans
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2008 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste webmaster;

Ik zie dat ik mijn laatste partij tegen Pieter heb verloren.
Er is zelfs een mooi verslag van gemaakt.
En Pieter en ik maar denken dat we remise hadden gespeelt !
Wie moeten we nu geloven?
Ons zelf ?
Of onze competitieindeler met nogal last van oranjekoorts.

beterschap en groeten Ruut
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: