RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 30 juni

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di jul 01, 2008 12:26 pm    Onderwerp: Verslag 30 juni Reageer met quote

Gerard Milort was zo sportief om in de laatste ronde zijn koppositie op het spel te zetten. Als Bart zou winnen, zou hij de 1e plaats overnemen. Bart heeft het geprobeerd, maar Gerard verdedigde zich te goed en met een remise werd hij toch wel de terechte kampioen.

De partij tussen Remco en Peter was een spannende waarbij beide spelers op de aanval speelden. Remco viel iets beter aan en won.

De belachelijkste partij van de avond was tussen de beroerdjes Hans en Ton. Nog nooit zoveel wederzijdse fouten gezien. Ton Produceerde in de opening een paar vreemde zetten, door Peter herkend als het systeem van een of andere Brit (Stuntel of zo). Maar dan gaat het paard van f8 gelijk naar h6 en niet via de omweg f6, g4. Wit stond dus goed, maar had zijn loper niet moeten ruilen. De score stuiterde een paar keer tussen de 0,25 en de 2,5 voordeel voor wit. Maar na een tijdelijk pionoffer van Ton, was het zwart, die na nog wat foute zetten over en weer, voordeel verkreeg. Een fout was zo erg dat Ton mat in 4 had. Na de volgende zet was het zelfs mat in 2. Beide spelers zagen dit echter niet en toen Ton een giftige toren met schaak sloeg, had hij ook niet gezien dat hij daardoor zelf mat in 4 zou gaan.

Aat had een makkie tegen Floris. Die was met zijn hoofd ergens anders. Hij gaf ergens iets weg en verloor kansloos. En aan het eind van de avond bleek ook nog eens dat hij zijn sleutel in het contact had laten zitten. Gelukkig was er nog een behulpzame Hanseritaan, die nog net zijn auto tussen de boom en de auto van Floris wist te manoeuvreren en vervolgens een reserve sleutel ging ophalen. Floris beloofde me dat hij de eerstvolgende onderlinge partij zou verliezen. Alsof dat nieuws is.

Vincent en Bert waren het langste bezig. Zet die klok nou eens op 1u40m als je niet op tijd kunt beginnen. Bert was al kampioen van de 2e groep en dan schaak je toch iets minder. Zelfs in een saaie opening met Dxd8 Kxd8, waarin wit normaal gesproken niets meer klaar kan maken, wist Bert toch een pion te verliezen. Vincent melkte dit keurig uit.

Hans Crefcoeur ging wat al te vroeg met zijn dame op stap en Gerard van der Zijden profiteerde daarvan door een toren op a1 te pakken. De dader, een zwart paard, zou deze kamikaze actie weliswaar niet overleven, maar dat zwart beter stond was duidelijk. Daarna ging Gerard ook met zijn dame op avontuur, misschien in een ultieme poging om het dappere paard nog te redden. Daarin ging hij iets te ver en Hans strafte een fout genadeloos af.

Jan Wuister had gewonnen van Martin de Groot, maar hij wist niet hoe. Martin had al een pion verloren en had bij afwezigheid van Jan een stuk aangeraakt, waarmee hij bij nader inzien nog een pion zou verliezen. Dus gaf hij maar op.

Jeroen mocht tegen de winnaar van de 3e groep Pieter en net als bij Bert ontbrak ook bij Pieter het heilige vuur. Jeroen won snel een stuk, waarna Pieter het nog wel even op de bluf probeerde recht te trekken, maar het bleef krom.

Rob had zowaar meer tijd verbruikt in de opening dan Ruut. Ik wilde de 1h42m tegen 1h43m vastleggen met mijn camera, leuk voor het clubblad, maar ik was helaas iets te laat. Daarna had ik geen kans meer. Rob en Ruut zagen ook geen kans en met minder dan een minuut op de klok van Ruut, was Rob zo aardig om remise te maken.

Geert kwam klagen dat hij alweer tegen Jan Ouwerkerk moest. Snap ik niet, want wie wil er nou niet tegen Jan. Maar als je met een slecht gevoel begint, dan loopt het vaak een stuk minder. In dit geval zelfs letterlijk geloof ik. En Jan won vrij makkelijk.

Loek speelde deze avond meer zetten dan in al zijn voorgaande partijen tezamen. Hij won een pion, hij won er nog een, hij verspeelde een kwal en net toen het leek dat hij zou verliezen, gaven zijn vrijpionnen toch de doorslag.

Wim of Wout had in eerste instantie op het uitslagenformulier 0-0 ingevuld. Waarschijnlijk verdiende niemand punten in deze remise partij. Maar helaas kan de computer dit niet verwerken, dus toch voor beiden een halfje.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: