RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 6 oktober

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: wo okt 08, 2008 9:22 am    Onderwerp: Verslag 6 oktober Reageer met quote

Een kort verslag wat betreft de interne. Ik heb er weinig van gezien.

Martin van Velzen hield heel verdienstelijk Gerard Milort op remise.

Aat van der Toorn won van Rob Berger.

Gerard van der Zijden speelde remise tegen Jan Wuister.

Evert van Dalen won verrassend van Geert Middelkoop.

Wout Taal verloor van Robbert van der Zwan, maar die had er wel lang voor nodig.

Karel van Leeuwen gaf Ilse Bucker een beetje schaakles en won 'en passant' ook nog.

Ruut de Boer was natuurlijk weer het langste bezig en aangezien mijn partij al klaar was, weet ik daar zowaar wat meer van te vertellen. Tegenstander Jeroen van der Zwan had al een stuk gewonnen en Ruut probeerde nog een pion te laten promoveren. Toen dat niet lukte won Jeroen vrij snel.

Externe: RSCBP 1 - Scheve Toren 1
Onze eerste bord speler kon vandaag niet en had vrijdag al vooruit gespeeld. Remco Crefcoeur mocht tegen een vrouw met 1748 rating en het is niet uitgesloten dat bij Remco de hormonen een potje meespeelden. Hij verloor.

Bij Peter Ingenhoes werd er vrij snel naar een eindspel afgeruild. Er zat niet veel meer in de stelling en dus werd er remise overeen gekomen.

Net 10 uur gevlogen en 4 uur later al weer achter het bord plaats genomen. We hadden al 2 invallers en ik dacht wel fit genoeg te zijn. Ik was nog bezig met de interne indeling en ik dacht als laatste te gaan zitten. Ik zag alleen nog bord 7 open, maar ik keek niet goed. Dennis Ramondt was er nog niet en ik zat op zijn bord. Het begon al lekker. Mijn tegenstander speelde erg passief en hij liet zich aan alle kanten terugdringen. Van mijn eerste 18 zetten waren er 10 met een pion. Dan wil hij de druk verlichten door lopers af te ruilen, maar zijn loper dekte nu juist een veld waar mijn paard een familieschaakje kon geven. Hij gaf gelijk op. De stand was weer gelijk.

Ook Dennis Ramondt had een makkelijke avond. Zijn tegenstander verslikte zich in een combinatie en dus leverde het gaan zitten achter het verkeerd bord ons 2 punten op.

Bij Bert de Groot stonden nog vrij veel stukken op het bord, maar het stond zo vast dat er tot remise werd besloten.

Ton van der zijden had een lekkere pot. Hij had een omgekeerde fianchetto. Met zwart een loper op g2 en nog gedekt door een pion op f3. Het duurde dan ook niet lang of Ton won. 4-2 voor.

Dennis Wareman had zijn zoon meegenomen. Kon zeker geen oppas meer krijgen. Het ging lange tijd gelijk op, maar Dennis verloor een pion. In tijdnood had Dennis volgens omstanders een stuk kunnen winnen. Hij won uiteindelijk wel zijn pion terug en dat bleek genoeg voor de remise.

Floris de Leeuwe speelde bij afwezigheid van Bart Verbaan op bord 2. Beide hebben ongeveer dezelfde speelstijl, alleen heeft Bart er wat minder tijd voor nodig. Floris had een pion geofferd voor wat aanval. Het enige voordeel wat hij bereikte was wat voorsprong in tijd (ja, u leest het goed). Doordat Floris wanhopig een gaatje in de hechte verdediging probeerde te vinden, kwam ook hij in tijdnood. Ik nam hem het noteren uit handen. Hij ruilde 2 torens voor dame plus pion en besloot toen met de dame terug te gaan van a5 naar e2. Dat is een illegale zet, maar de tegenstander zag het niet. Even later deed Floris het weer toen hij een schaakje niet ophief. Dit werd wel geconstateerd door de tegenstander en hij kreeg er 2 minuten bij. Met nog 90 seconden op de klok bij een 4?-3? voorsprong, werd het remise aanbod van Floris aangenomen. Het leek ook wel op eeuwig schaak. Einduitslag 5-3 dus.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: