RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 13 okt

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 9:48 am    Onderwerp: Verslag 13 okt Reageer met quote

Remco Crefcoeur en Ton van der Zijden hielden elkaar behoorlijk in evenwicht, ondanks ongelijk materiaal. Met samen nog zo'n 2 minuten op de klok en nog veel te veel stukken op het bord, werd er maar snel remise overeen gekomen.

Eigenlijk had ik tegen Remco gemoeten, maar ik was ziek en Floris ook, dus leek dat me wel een mooi koppel. Twee Asprotabletten, beschikbaar gesteld door Ilse Bucker, zorgden ervoor dat mijn hoofdpijn verdween en ik zowaar wat zetten kon produceren die enige blijk van intelligentie gaven. Met 5 pionnen op de 4e rij leek wit een stuk beter te staan, maar dat viel toch flink tegen. En nadat Floris de torens had verdubbeld, kon wit eigenlijk niets meer beginnen. Het remisevoorstel op zet 30, werd dan ook na enig nadenken aanvaard.

Ook de 3e partij tussen mensen uit de bovenste regionen eindigde in remise. Alleen hadden Dennis en Bert er niet zoveel tijd voor nodig.

Aat had het niet makkelijk tegen Martin van Velzen. Hij kwam zelfs even een pion achter. Die won hij even later wel weer terug en in een gelijkstaand eindspel moet Martin ergens een fout hebben gemaakt, want er was 1-0 ingevuld.

Gerard Milort kwam maar niet door de taaie verdediging van Martin de Groot. Hij probeerde het uiteindelijk met een klassiek offer op f7, waarvan het gevolg niet helemaal te berekenen was. Martin maakte echter geen fout en kon een fraaie remise noteren.

Jan Ouwerkerk stond al snel een pion voor. Die schijnt Evert van Dalen vaak in de aanbieding te doen voor beter spel. Maar het was juist wit die het betere spel had. Het duurde dan ook niet lang voordat zwart moest opgeven.

Rob Berger stond op een gegeven moment zoveel stukken achter, dat hij begon te hopen op pat. Hij speelde door tot het eind, maar Jan Wuister maakte geen fout.

Jeroen van der Zwan had een interessante partij tegen Karel van Leeuwen. Jeroen had een stuk geofferd voor in ieder geval 2 pionnen. Meerdere leken te volgen, doordat de zwarte stukken passief stonden opgesteld. Jeroen bleek uiteindelijk goed gegokt te hebben.

Ruut de Boer mocht het opnemen tegen Bart Verbaan, die door een langdurig ziekbed behoorlijk op de ranglijst gezakt was. Volgens omstanders had Ruut tactisch kunnen winnen, maar in de analyse na afloop liet Bart zien dat hij in alle varianten gewonnen stond. Maar ik ben toch benieuwd wat de computer ervan vond.

Barend Blom hield Wout Taal op remise, al was het wel een plusremise voor Wout, volgens iemand die wel iets van de partij gezien had.

Ilse Bucker was dichtbij haar eerste overwinning. Wim Pronk had zich door het onorthodoxe spel van Ilse wat in slaap laten sukkelen en hij ging met zijn paard op f6 ten aanval. Dit maakte echter wel Dxg7 mat mogelijk, maar Ilse was te bezorgd over haar aangevallen dame en deed er de verkeerde zet mee. Hierna was Wim klaarwakker en maakte de partij snel uit.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: