RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Schaakhuis 3 - RSC-BP 2 2,5 - 5,5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerardvdzijden
Site Admin

BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 11:23 pm    Onderwerp: Schaakhuis 3 - RSC-BP 2 2,5 - 5,5 Reageer met quote

Peter Ingenhoes overompelde zijn tegenstander met wit aan bord 1 en zette zijn tegenstander op ongeveer zet 20 mat. Martin van Velzen had aan bord 5, naar eigen zeggen een kwaliteit kunnen winnen, maar besloot toch op de afruiltoer te gaan. Hij kreeg een remise aanbod wat hij van mij mocht aannnemen omdat ik een kwaliteit voor stond (0,5 - 1,5).
Martin de Groot stond op dat moment een pion voor en Jan Wuister stond positioneel beter (betere pionnenstelling). De overige borden waren in evenwicht. Na mijn kwaliteitswinst trok ik me even terug om mijn verdediging op orde te brengen. Mijn tegenstander zei na afloop dat hij toen door zijn actievere opstelling gewonnen stond. Hij had ongetwijfeld gelijk, maar ik dacht er anders over en maakte gebruik van zijn slechte pionnenstelling en won er 2 pionnen bij. Daarna mocht ik nog een kwaliteit teruggeven in ruil voor damewinst, waarna hij opgaf (0,5 - 2,5).
Jeroen van der Zwan speelde zijn b-pion op, die zijn paard op c3 dekte. Weg paard (1,5 - 2,5). Jan Ouwerkerk deed in een onduidelijk stelling een mooi kwaliteitsoffer, waarna hij zijn tegenstander onder de voeten liep (1,5 - 3,5). Rob Berger speelde een mooie partij die lange tijd in evenwicht leek. Met een mooi kwaliteitsoffer waarna er stikmat dreigde wist zijn tegenstander uiteindelijk te winnen (2,5 - 3,5). Martin de Groot bouwde zijn voorspring langzaam uit tot 2 pionnen en een kwaliteit en won (2,5 - 4,5). Jan Wuister stond 2 pionnen voor. De witte koning van zijn tegenstander stond op d1. Jan had een pion op d2 en een koning op d3. Zijn tegenstander gaf daarna 2 pionnen weg om pat te forceren. Toen hij zijn laatste pion die nog kon bewegen aanbood riep hij uit, nu heb ik minstens remise. Jan sloeg echter niet en speelde een pion naar de 3e rij en kondigde mat in 2 aan (2,5 - 5,5).
Al met al een goed begin van de competitie.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: