RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 29 december

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di dec 30, 2008 2:40 am    Onderwerp: Verslag 29 december Reageer met quote

Maar liefst 3 mensen kwamen niet opdagen zonder afbericht. Bart en ondergetekende waren hiervan het 'slachtoffer'. Van het systeem mochten ze ook (nog) niet tegen elkaar. Dan maar wat rapid partijen spelen. Bart won met 3-0. Het laatste potje was een Fischer Random Chess partijtje. Het leek mij wel leuk om daar ook eens een toernooi in te houden, al geloof ik niet dat er veel animo voor is. Ook in FRC is Bart nauwelijks te verslaan.

Ton van der Zijden en Aat van der Toorn hadden na weinig zetten al vele stukken afgeruild. Een saaie remise leek het te worden. Maar Ton sloeg een remise aanbod af. Hij had het loperpaar en Aat een dubbelpion. Bovendien zat Aat nog met een vervelende penning op zijn paard. Hij vond het nodig om een stuk voor een vrijpion te geven en probeerde daarna op de koningsvleugel met zijn pionnen meerderheid door te breken. Dat leek zowaar nog te lukken ook, maar de koning van wit was net op tijd om het onheil te bezweren en toen was winst niet meer moeilijk.

Floris de Leeuwe vond 1 pionoffer niet voldoende en dus gooide hij er nog een 2e tegenaan. Martin van Velzen hield wel van deze lekkernij. De witte aanval strandde en Martin ging in de tegenaanval. Floris leek rijp voor de slacht, maar de fraaie zet De2 durfde Martin niet aan. Je moet er ook een computer voor zijn om te zien hoe je er voordeel uithaalt. Maar Rybka gaf al +4 aan. Martin speelde wat anders en in tijdnood (voornamelijk die van Floris) verspeelde hij eerst de ene en daarna de andere pion. Toen werd er maar remise overeengekomen.

Dennis Ramondt had zijn boekje laten liggen. Ik neem het maandag voor je mee Dennis. Ik was nog van plan om de partij voor hem te analyseren, anders zit hij maar de hele week te prakizeren of hij het ergens beter had kunnen doen. Helaas is het handschrift van Dennis hier en daar onleesbaar. Nu hield Martin de Groot hem goed in bedwang en werd het remise.

Geert Middelkoop kwam al wat moeizaam uit de opening tegen Jan Wuister. Heb je d3 gespeeld, dus de loper van c1 kan eruit, en dan ga je ook nog een luchtgaatje voor hem maken met b3. Zo word je wel erg zwak op de zwarte velden. Later won Jan een kwaliteit en schoof het daarna makkelijk uit.

Evert van Dalen had al snel een pion geofferd (denk ik). Die bleef hij de hele wedstrijd achter en het kostte hem ook uiteindelijk de partij. Maar Jeroen van der Zwan had het zeker niet gemakkelijk. Evert haalde het tot een toren eindspel met 2 tegen 1 pion, maar die 2 van Jeroen liepen toch wel vrij hard.

Ruut de Boer had grote moeite om de zwarte muur van Rob Berger te doorbreken. Toen de tijd begon te dringen, forceerde hij het een beetje, maar het was zwart die beter kwam te staan. Een remise aanbod werd dan ook terecht door Rob afgeslagen. Maar in de tijdnood van Ruut ging het helaas mis voor Rob. Hij blunderde een stuk weg en Ruut wist een heel sadistisch matnet te vlechten.

Wout Taal mocht het proberen tegen Gerard van der Zijden. Door vakantie en slechte resultaten, was Gerard behoorlijk gezakt en ook nu ging het bijna mis. Gerard won weliswaar een stuk en nog een stuk en de partij, maar ergens tussenin heeft Wout een mat in 1 over het hoofd gezien.

Volgende week speelt het 1ste uit. Ik zal om 19:00 de indeling maken en alles klaar leggen. Allemaal alvast gelukkig nieuwjaar.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: