RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 11 mei

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 6:30 am    Onderwerp: Verslag 11 mei Reageer met quote

De stand na de 2e ronde van de playoffs is heel spannend geworden.
Bart Verbaan, Floris de Leeuwe en Hans van der Zijden waren afwezig.
Dit gaf de anderen de kans om hun posities in de stand te verbeteren.
Hans zit als operator van Rybka bij het wereldkampioenschap voor schaakprogramma's.
Zie o.a. op deze link voor de stand daar http://www.grappa.univ-lille3.fr/icga/tournament.php?id=192
Ik heb niet zoveel van de andere partijen kunnen zien, omdat ik mijn handen vol had aan de partij tegen Jeroen.
Remco en Ton hadden een spannende partij, waarin ik in het middenspel de voorkeur zou hebben gegeven aan de stelling van Remco, maar aan het eind van de partij was de uitslag toch 0-1 voor Ton.
Bert de Groot en Gerard Milort hielden elkaar in evenwicht.
Aat van der Toorn kwam een kwaliteit voor te staan tegen Martin van Velzen, maar Martin dacht een te houden stelling over te houden en bood remise aan. Aat dacht er anders over en wist de partij daarna ook te winnen.
Peter Ingenhoes moest ook lang doorgaan tegen Jan Wuister alvorens hij het punt kon bijschrijven.
Vincent Duin wist tegen Jeroen van der Zwan een pion te winnen, maar kwam kwa stelling eigenlijk nog in de problemen. Toen Jeroen weinig tijd meer had wist Vincent uiteindelijk toch te winnen.
Gerard van der Zijden gaf al snel een stuk weg tegen Martin de Groot en kon opgeven. Ruut de Boer en Jan Ouwerkerk speelden net als vorige week remise. Dit keer was misschien Ruut de gulle gever (van deze remise).
Geert Middelkoop wist niet nog een keer van Karel van Leeuwen te winnen, ze kwamen aan het eind remise overeen.
Toen ik bij Wim Pronk tegen Wout Taal ging kijken zag ik Wout zijn tegenstander mat zetten. Het was echter al de 2e partij. De eerste partij had Wim wel gewonnen.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: