RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 25 mei

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di mei 26, 2009 10:53 am    Onderwerp: Verslag 25 mei Reageer met quote

Ton en Bert waren het snelst klaar. Net als vorige week kreeg Bert al vanuit de opening een stuk in de schoot geworpen en dat is tegen het FIDE reglement.

De partij tussen Gerard Milort en Remco duurde juist het langst. Gerard had tegen het einde van de avond al een betere stelling en ook nog ruim meer tijd. Dat was te lastig voor Remco om stand te houden.

Aat en Floris zaten helemaal in de hoek en ik heb er niet veel van mee gekregen. Ze leken elkaar redelijk in evenwicht te houden en de uitslag werd dan ook remise.

Peter was weer eens te laat en ook op een belletje werd niet gelijk gereageerd. Even later belde hij wel terug, maar mijn telefoon staat op
'stil', dus daar reageerde ik weer niet op. Uiteindelijk zag ik dat er een voicemail was ingesproken, Peter zou +/- 20:45 arriveren. Met versneld tempo speelde wij onze partij en al snel na de opening deed Peter een speculatieve zet, waar Hans verkeerd op reageerde. Op zet 12 kon Peter al een stuk winnen, maar overzag dit. Toen hij even later weer niet de beste voortzetting vond, stond hij ineens niet meer gewonnen. Tijdens mijn denken zei hij dat hij een remise aanbod zou aannemen, zelfs als ik een slechte zet deed. Ik deed de meest veilige zet in mijn ogen en bood remise aan. Die veilige zet was echter een blunder, maar Peter hield zich aan zijn woord.

Jan Ouwerkerk had al snel een stelling die Ruut "sjongejonge" deed kreunen. De druk werd zo groot, dat Ruut de tijd overschreed. Een zeldzaam verschijnsel.

Martin van Velzen won al snel een pion van Gerard door een dubbele aanval. Je zou toch denken dat Gerard dat wel zou moeten zien. De dubbele aanval wordt uitgebreid behandeld in het stappenplan, waarmee hij de kinderen les geeft. Pas laat in de avond won Gerard een pion terug, daarna blunderde hij een stuk weg, maar i.p.v. te nemen geeft Martin nog een pion cadeau. Hierna kon Gerard het afmaken. Toch weer 50% voor de broertjes.

Jan Wuister leek verrast door een pionverlies in de opening, maar hij kon zijn stukken beter ontwikkelen en won de pion even later weer terug. Verderop in de partij won hij nog een pion, maar Jeroen kon het toch nog remise houden.

Rob had al verloren van Geert voordat ik had kunnen constateren waar het mis ging.

Karel was zo onverstandig om aan te bieden zonder klok te spelen. Dat liet Wim zich geen twee keer zeggen. Die vergeet zo vaak de klok in te drukken, dat het een wonder is dat hij niet veel partijen op tijd verliest. Maar ondanks deze meevaller kon Wim toch niet op tegen het sterke witte spel. Karel krijgt dan ook elke week les van een van de kinderen.

Evert won snel van Wout en zou daardoor nog wel eens aardig hoog in de middenmoot kunnen eindigen.

Wie nog interesse heeft in mijn verslag van het WK in Pamplona, kan een dagboek (in het engels) en foto's vinden na het klikken van deze link:
www.RybkaChess.com en dan klikken op de foto van een kasteel.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: