RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Prometheus 1 - RSC BP 2 3,5 - 4,5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gerardvdzijden
Site Admin

BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 11:33 am    Onderwerp: Prometheus 1 - RSC BP 2 3,5 - 4,5 Reageer met quote

26 november speelden we onze 3e wedstrijd, uit tegen Prometheus.
Van de 1e 2 rondes heb ik geen verslag gemaakt. Een korte samenvatting: Onze 1e wedstrijd speelden we slechts met 7 man. waaronder 2 invallers. Desondanks wonnen we met 1,5 - 6,5. De ene remise nam ik in een betere stelling aan om de winst veilig te stellen.
De 2e wedstrijd speelden we thuis tegen DD4. Dit is een heel sterk team. Hun ELO-rating lag gemiddeld 270 punten hoger dan de onze. Hoewel er op alle borden goed strijd werd geleverd (ik heb zelfs gewonnen gestaan), moest uiteindelijk vrijwel iedereen capituleren. Alleen invaller Martin de Groot scoorde een half punt.
Voor de wedstrijd tegen Prometheus had ik weer 3 invallers nodig. Dit lukt maar net op het nippertje. Omdat ik Sherief en Peter Ingenhoes zou vervoeren, had ik mijn Smart voor two ingewisseld voor de Daihatsu Curore van mijn zus. Volgens haar deed de startmotor het niet goed, maar ik had de auto direct aan de praat en nam de gok. Bij Sherief had ik de auto even geparkeerd en kreeg ik de motor niet meer gestart. Heen en weer duwen in de versnelling van de automaat haald niks uit. Het bleek later toch de accu of de dynamo te zijn. Ik heb Ton gebeld en die kwam spoorslags van de Moerweg naar de Westduinweg en heeft ons naar Delft gebracht. Floris had een sterke tegenstander en verloor na een foutje snel. Sherief begon zijn debuut met een snelle overwinning. Ik stond licht beter toen mijn tegenstander remise aanbood. Na een rondje langs de borden besloot ik om de remise aan te nemen, omdat de meeste borden beter stonden. Martin van Velzen kreeg met zwart een koningsgambiet tegen zich. Met a6, g5 en wat later nog een pion op f4 had Martin nog steeds een pion meer zondere enige compensatie voor wit. Volgens Martin wint hij met deze opzet altijd tegen een koningsgambiet en dat kwam dit keer weer uit. Ruut had zijn zwarte koningstelling niet goed genoeg verdedigd en toen deze werd opengebroken moest hij opgeven.
Van de partij van Jan Ouwerkerk kan ik me alleen herinneren dat hij hem won. Herman Lucas stond een pion voor in een toreneindspel. Hij kon dit uiteindelijk niet winnen en het werd remise. Bij analyse bleek dat hij in een eerder stadium de partij geforceerd had kunnen winnen. Peter Ingenhoes speelde met zwart tegen een tegenstander die sinds oktober 2007 al zijn externe partijen had gewonnen vorig seizoen 6 uit 6. Peter had een paard tegen 3 pionnen en verder stonden de torens en de dame nog op het bord. Wit ving de aanval van Peter op de witte konging goed op en wist met de c-pion op te rukken naar c7. Met een zwarte toren op c8 en een witte toren op b8 en een witte dame die de stelling was binnen gedrongen zag het er slecht voor Peter uit. Maar door een onnauwkeurigheid kon Peter een toren en dame afruilen waarna hij met zijn toren de c-pion kon winnen. In een gewonnen stelling met 7 minuten tegen 4 minuten bood Peter remise aan. Zijn tegenstander nam dit aan waardoor we met 3,5 - 4,5 wonnen.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: