RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 4 januari 2010

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di jan 05, 2010 11:54 am    Onderwerp: Verslag 4 januari 2010 Reageer met quote

Het weer zorgde voor een drietal afzeggingen, maar voor mensen die niet na 19:00 uur nog op de snelweg zaten, viel het wel mee met de verkeersdrukte. Een kort verslag van de partijen dit keer, want als ik al zo weinig op mijn bord zie, hoe moet ik dan accuraat iets vertellen over partijen die ik slechts vluchtig bekeken heb.

Gerard Milort had het niet al te moeilijk tegen Jan Wuister. Ergens in het middenspel won hij al een pion en daarna voerde hij de druk op en won.

Peter glibberde een half uur te laat naar binnen. Helaas had hij dit gemeld en dus voelde ik mij bezwaard om de klok alvast aan te zetten. Ik speelde een siciliaanse draak qua opening en een draak van een partij. De witte pionnenstorm op de koningsvleugel was veel erger dan ik had gedacht en al snel was er geen houden meer aan. Peter deed bijna alleen maar de juiste zetten, al was Dh3 i.p.v. 0-0-0 een stuk beter Peter.

Bart was de 2e tegenstander van formaat op rij voor Sherief. Hij deed zijn best, maar stond in het middenspel positioneel veel slechter, waardoor de koningsaanval van Bart door kon slaan.

Rob had al van Geert gewonnen voordat ik iets van partij had gezien.

Jan Ouwerkerk liet er ook geen gras over groeien tegen Wout. Hij won al heel snel een stuk en gaf Wout geen kans op een tegenaanval. Niet lang daarna besliste Jan de partij met mat. Wout dacht nog even na, maar zag toen in dat verder spelen geen zin had.

Gerard offerde eerst een stuk voor wat pionnen en een gevaarlijke aanval op de koning van Wim. Later gooide hij er nog een toren tegen aan voor pion en evt. een stuk. Het was niet helemaal duidelijk of het correct was, maar Wim kon het in ieder geval niet weerleggen en verloor.

Ton dacht met f3 een loper van Aat terug te jagen naar g6, maar zag toen dat f3 helemaal niet gedekt stond. Hij kreeg er wel een open lijn voor terug. Aat had moeite om zich te ontwikkelen en begon ook al aardig wat tijd achterstand te krijgen. In de uitvluggerfase had Ton 2 gevaarlijk uitziende vrijpionnen gekregen en Aat besloot zijn paard ervoor te offeren en hij bood gelijk remise aan. Hij hoefde alleen de laatste 2 pionnen van wit te ruilen en dan kan zo'n paard alleen niet veel meer. Maar Ton probeerde het toch nog even. Hiervoor moest zijn koning wel een vrijpion van Aat alleen laten en die begon toen vrolijk naar voren te marcheren. Hierdoor moest Ton nog oppassen dat hij niet verloor, maar ik geloof niet dat er ergens meer in zat dan remise.

Martin van Velzen leek al 2 stukken voor te staan tegen Ruut, wiens gekreun oorverdovend was. Toch stond het nog helemaal gelijk. Alleen had Ruut last van de gebruikelijke slechte loper. Martin kon er niet van profiteren en werd ineens verrast door pionverlies. Maar de ongelijke lopers en de tijdnood van Ruut verzekerde een remise.

Evert had een pion geofferd voor een betere stelling voor Martin de Groot. En de tijd van geschenken geven is toch al weer voorbij. Martin gaf het iniatief niet meer uit handen. Hij vergrootte zijn voorsprong en won.

En toen moesten we weer naar huis. Het was boven nul en toch glad. De regen bevroor op de koude ondergrond en daardoor reden de meeste bussen niet meer. Wim durfde niet te rijden en zat erover te denken om te lopen met de kousen over de schoenen. Evert schijnt gewoon zijn schoenen uitgedaan te hebben. Wat later op de avond viel het wel mee. Er was voorzichtig te lopen. Ik hoop dat iedereen heelhuids thuis gekomen is.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: