RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

WSC 4- RSC-BP 2 4-4

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di mrt 23, 2010 11:27 am    Onderwerp: WSC 4- RSC-BP 2 4-4 Reageer met quote

De laatste ronde in de klasse 2B van de HSB.
Er stond weinig meer op het spel dan alleen de eer.
Teamcaptain Gerard van der Zijden was met vakantie en had aan Floris gevraagd om als captain te fungeren.
Op papier waren we sterker, maar dit was in de uiteindelijk uitslag niet terug te vinden.
Ik zelf had het weer met zwart behoorlijk moeilijk tegen een tegenstander die waarschijnlijk met snelschaken hogere ogen gooit.
Mijn tegenstander begon de eerste zet met Adrie, terwijl hij Peter van zijn voornaam heette. Ik wilde hem al steeds Golden noemen, omdat hij Eering van zijn achternaam heette.
Ik speelde f5 en na zijn tweede zet e4, speelde ik e5, waardoor er een soort omgekeerd koningsgambiet ontstond, waar ik eigenlijk weinig van weet.
Laatst hoorde ik nog een schaker tegen me zeggen, wat kan jij eigenlijk goed schaken dat je zulke beroerde stellingen vaak nog weet te winnen, waarop ik antwoorde, dat komt omdat mijn tegenstanders vaak nog slechter zijn dan ikzelf.
Floris op bord 1 kreeg voor zijn gevoel een stelling waarin hij niet veel kansen meer zag en deed remise.
Zo waren er nog een paar remises van Jan Ouwerkerk en Herman Lucas die was opgetrommeld en bereid was om het team te completeren.
Peter Ingenhoes op bord 2 had weer een leuke aanvalspartij met wit en kon al in het middenspel oogsten.
Jan Wuister kwam een stuk achter en kon dit niet meer goed maken.
Martin van Velzen offerde met zwart een pion en kreeg mooi spel. Op de juiste momenten verzuimde hij zijn tegenstander goed in zijn nekvel te pakken en kwam daardoor zelfs verloren te staan.
Bij een stand van 3,5 - 3,5 zijn we met de auto van Jan Wuister met zijn vieren al naar huis gegaan.
Ruut de Boer had op dat moment nog een lastige stelling met lopers van ongelijke kleur , maar ook nog andere stukken op het bord zoals een paard en dame. Hij had echter veel minder tijd nog over 17 tegen 42 minuten.
Deze ochtend zag ik echter op de site van de HSB dat Ruut het knap op remise wist te houden en de dag erna de tram ook weer uit de remise kon halen.
Hierdoor zijn we 2e geworden in de poule. Misschien volgend jaar beter want de kampioen (DD4) speelt volgend jaar een klasse hoger en die komen we niet meer tegen.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Uitslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: