RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 15 maart 2010

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di mrt 16, 2010 8:11 am    Onderwerp: Verslag 15 maart 2010 Reageer met quote

De barkeepers hadden zo'n rustige avond dat ze zelfs met zijn tweeen ieder achter een notebook zaten de hele avond en al iets na elven weer weg konden.
Peter Ingenhoes kwam wat later en ik had Jan Ouwerkerk en Rob Berger al gevraagd als Peter er om kwart over acht nog niet zou zijn dat zij dan tegen elkaar konden spelen en ik zelf dan niet zou spelen.
Ze hadden nog maar net ieder 2 zetten gedaan en Peter kwam binnen.
De andere partijen waren al eerder begonnen, maar toch waren Peter Ingenhoes en Jan Ouwerkerk het eerste klaar. Peter wist te veel complicaties te scheppen voor Jan en die kon dat niet allemaal pareren.
Iets later klaar waren Roos Pardon en Martin de Groot. Martin had zijn eerste partij gewonnen en was bereid om in een volgend potje het een en ander uit te leggen over onze edele schaaksport..
Ook bij de overige borden was er steeds de overwinning van de speler met de hoge rating. Geert Middelkoop won van Wout Taal. Martin van Velzen won van Wim Pronk en Jan Wuister won van Evert van Dalen.
Zelf speelde ik tegen Rob Berger en het leek wel of Rob er vanaf het begin niet in geloofde. Diverse keren hoorde ik hem zeggen wat voor stoms ie weer gedaan had, terwijl ik dat zelf nog niet zo gezien had.
Nadat ie in het begin een pion verspeelde bleef ik de druk opvoeren en kon het punt nog voor de 40e zet bijschrijven doordat Rob nog lang doorspeelde. Als laatste waren klaar Ruut de Boer en Karel van Leeuwen.
Nadat Ruut enkele zwartrijders van Karel van het bord had gestuurd en een paar pionnen voor stond, wist ie de partij winnend af te sluiten door met een pion die wel een strippenkaart had te promoveren (of reisde die naar het promotie veld met een OV-chipkaart?)
Het clubblad is ook uit en het lijkt wel of niemand het krantje digitaal wil lezen, want er was nog maar één clubblad over aan het eind van de avond.
Het eerste team speelde uit tegen DSC 5 gelijk met 4-4.
Winstpartijen voor Bart,Gerard,Ton en invaller Floris.
Verlies voor Hans, Aat en de beide Dennissen.
Misschien komt er nog een verslag op het forum te staan door een van de heren.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: