RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 4 oktober

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di okt 05, 2010 6:19 pm    Onderwerp: Verslag 4 oktober Reageer met quote

Net terug uit Japan en dan al meteen de eerste externe wedstrijd van het eerste. En dan ook nog tegen dezelfde irritante speler die ik vorig seizoen tegenover me had. Hij speelt zeer snel, zonder al te grote fouten en biedt je geen drankje aan. Ik was er dan ook op gebrand om het verlies van vorig jaar recht te zetten.

Dennis Ramondt kreeg al heel snel remise aangeboden. Hij sloeg het af en maakte gelijk een fout die hem een kwaliteit en de partij kostte. 0-1

Van Peter's partij niet veel gezien, maar dat werd vrij snel remise. 0.5-1.5

Twee Dennissen die op een avond verliezen, dat liet Dennis Wareman niet gebeuren. Met een triple pion en 2 isolani had hij dermate veel open lijnen, dat de aanval voorspoedig liep. 1.5-1.5

Ton Leek het moeilijk te hebben. Pion achter en koning op e2, met nog een bord vol met stukken. Hij wikkelde af naar een eindspel, waarbij zijn stukken net voldoende beter stonden om de pion weer terug te winnen. Daarna was het meteen remise. 2-2

Hans stond vanuit de opening al onder druk, maar de tegenstander speelde zo snel, dat hij niet altijd de beste voortzetting koos. Daarna was Hans wel weer zo aardig om op zijn beurt weer een mindere zet te produceren. De DSC'er besloot snel de torens te ruilen, daar hij dacht een pion te kunnen winnen. De dreiging van een paardvork noopte hem echter snel van dit plan af te zien. Net toen het leek dat zwart een pion kon winnen, ging het toch mis voor Hans. De hele tijd moest hij opletten dat de witte loper zich niet zou offeren, waarna de witte pion op h6 zou kunnen promoveren. Te laat had Hans in de gaten dat natuurlijk ook de koning niet naar h7 mag. Door tijdgebrek miste hij ook nog wat juiste verdedigingen. 2-3

Bart had eerst 1 en later nog 1 pion geofferd. De stelling van zijn tegenstander leek rijp voor de sloop, maar hij bleef het lang goed dichthouden. In tijdnood greep hij toch mis. 3-3

Aat had een dame eindspel met een pion meer. Hij probeerde natuurlijk dames te ruilen, maar daar wou zijn tegenstander niet aan. Gelukkig maakte deze meneer een fout, waarna de dames toch geruild werden. Hierna was het eindspel makkelijk gewonnen. 4-3

Gerard Milort had het niet makkelijk op bord 1. Tegenstander won zelfs een kwaliteit, maar dat kostte hem wel een hoop tijd. Gerard schwindelde de kwaliteit weer terug en ging nog even door in remisestelling, in de hoop dat de tegenstander nog een fout zou maken. Nadat Aat gewonnen had, werd de vrede snel getekend. 3.5-4.5

De wedstrijden in de interne heb ik niet bekeken.

Mijn reisverslag met foto's kunt u vinden op www.rybkachess.com en dan klikken op "Hans' Diary", of knip en plak de volgende url in uw browser:

http://rybkaforum.net/cgi-bin/rybkaforum/topic_show.pl?tid=18935

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: