RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 28 maart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di mrt 29, 2011 9:24 am    Onderwerp: Verslag 28 maart Reageer met quote

Ik was gisteren behoorlijk moe en had geen zin om alle partijen goed te volgen. Geestelijk ging het nog wel dankzij de nodige cafeine, maar om dat zware lijf van mij nou de hele avond rond te laten lopen. En ook vandaag wil ik niet teveel tijd besteden aan analyses. Mijn eigen partij was niet zo interessant. De partijen Ton - Ruut en Bert - Karel zagen er wel interessant uit, maar ik heb er even de puf niet voor. Rest mij slechts een kort verslag uit te brengen.

Bart Verbaan remiseerde iets later dan gewenst tegen Gerard Milort.

Peter deed hetzelfde tegen Sherief, nadat de laatste wijselijk een stukoffer niet aannam.

Hans won wel een pion, maar de druk op zijn e-pion werd groot en kon alleen nog maar afdoende gedekt worden met een kromme zet. De pion werd dus maar terug gegeven en Aat bood gelijk remise aan. Negen zetten te vroeg, maar ik was moe en had al minder tijd. Bovendien stond het ook gelijk.

Ton had een zeer ingewikkelde partij tegen Ruut. Nadat wit een pion had geofferd, verdedigde zwart zich in allerlei kromme bochten om die voorsprong te behouden. Toen het erg tactisch werd, had Ruut kunnen winnen, maar het was zeer ingewikkeld. Ton trok aan het langste eind, mede door de tijdnood van Ruut.

Martin de Groot stond niet slecht tegen Gerard van der Zijden, maar liet toen een toren insluiten en verloor.

Martin van Velzen pareerde een offer van Evert bekwaam. Zag wel een mogelijk mat in 7 (in sommige varianten) over het hoofd, maar won nog vrij gemakkelijk.

Bert kwam een kwaliteit tegen een pion achter tegen Karel. Hij had 3 vrijpionnen op de koningsvleugel en Karel 2 op de damevleugel. Karel bleef maar wat proberen met zijn torens, maar daardoor kwamen de koning met zijn pionnen alleen maar beter te staan. Hierdoor kon Bert materiaal winnen en toen was het snel uit.

Jan Wuister offerde een stuk voor een koningsaanval, hopende dat die in mat zou eindigen. Geert sloeg niet en probeerde zelf een aanval. Toen die werd afgeslagen, sloeg hij alsnog. Even later had hij verloren.

Wim hield Jan Ouwerkerk lang tegen. Toen Wim's tijd al bijna op was, kwam Jan eindelijk gewonnen te staan.

Bart Berman had een weekje rust genomen en overspeelde Rob.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: