RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 6 juni

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: di jun 07, 2011 12:51 pm    Onderwerp: Verslag 6 juni Reageer met quote

De laatste competitieronde. En het leek wel of we allemaal een beetje schaakmoe waren. Zelden waren we zo snel klaar. Bijna een uur voor tijd was de zaal al leeg. Gelukkig hebben we nu 2 weken rust, zodat we weer opgeladen zijn voor het vluggeren de laatste 2 weken. Hiervoor hoeft niet afgezegd te worden. Al is het wel handig om te weten als je onverhoopt wat later dan 20:00 uur op de club bent.

Jan Wuister verloor in het middenspel tijdens een combinatie een belangrijke pion, waardoor Ton de partij spoedig in zijn voordeel kon beslissen.

Evert begint al aardig een angstgegner te worden voor Geert. Na 25 zetten konden de stukken al weer in het doosje. Nog voor ik mijn eerste ronde deed.

Karel had Ruut al vroeg op de pijnbank gelegd. Ruut kreunde in ieder geval als Sjarapova. Maar zoals gebruikelijk was er weer weinig aan de hand. Even later was het Karel die echt in de problemen zat en Ruut won.

Gerard van der Zijden stond de hele partij al onder druk van Bert. Net nadat hij zich uit de problemen had geschoven, trapte hij in een paardvork.

Martin de Groot was nog wat vermoeid van de vakantie terug gekomen. Een ideale tegenstander dus voor Johan. Op routine wist Martin toch de partij te winnen.

Rob stond niet lekker tegen Wim. Hij keek aan tegen een zware batterij die zijn stelling wou binnendringen. Rob besloot maar om met zijn pionnen naar voren te lopen en daar schrok Wim zo van dat hij zijn voordeel uit handen gaf en verloor.

Martin van Velzen en Jan Ouwerkerk ruilden in de opening al zoveel stukken af, dat er niet veel meer overbleef om mee te spelen. Jan had geen zin om in deze troosteloze leegte verder te spelen en bood remise aan. Martin vond het ook wel best.

Peter en Sherief leken een interessante pot te gaan maken, maar nadat Sherief een eerder remise aanbod had afgewezen (mijn klagen werpt zijn vruchten af), zag het er even later toch een stuk minder interessant uit en werd er alsnog remise overeen gekomen.

Gerard Milort behaalde geen voordeel met de witte stukken en na een schamele 14 zetten gingen de stukken weer in het doosje. Besloten werd verder om het clubkampioensschap maar te delen. Geen partijen meer met versneld tempo. Wat een anticlimax. Ik wil hier toch even een kritisch geluid laten horen: Boeoeoe. De heren besloten de avond met nog wat trainen voor het aankomende snelschaaktoernooi. Van diverse kanten gingen er stemmen op om de 2 maar te royeren, maar ik heb besloten om dat niet te doen. Ik sta 5e, dus daar schiet ik niet veel mee op. Wel vind ik dat ze beide slechts recht hebben op een halve beker. Of misschien makkelijker, allebei een hele kleine beker.

Zelf speelde ik tegen een Amerikaan die op bezoek is bij vrienden in Nederland. Hij wou graag een avondje schaken. Echt sterk was hij niet. Later nam Martin de Groot het van mij over en die won met 1,5-0,5. Ik dacht dat het voor een keer was, maar bij het afscheid nemen zei hij "See you in 2 weeks". Dus wie weet blijft hij wel in Nederland wonen. Hij vond onze club erg gezellig.

Vrolijk pinksteren en tot over 2 weken.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: