RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 10 juni

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 1:21 am    Onderwerp: Verslag 10 juni Reageer met quote

Gerard Milort wou zo graag tegen mij spelen en ook het indeelprogramma vond het goed. Na 5 zetten stond het precies gelijk qua stand. Gelijk daarna deed ik een slechte positionele zet die mij een pion kostte. Daarna kwam ik niet meer onder de druk uit.

Han had zijn koning niet in veiligheid gebracht en verloor ergens in het middenspel na een flitsende aanval van Peter Monté.

P. Ingenhoes - A.Q. van der Zijden
1.e4 c6 2.d4 d5 3.e5 Lf5 4.Pc3 e6 5.g4 Lg6 6.Pge2 c5 7.Le3 Pc6 8.h4
Geen theorie meer. 8... cxd4 9.Pxd4 h5 10.Lb5 Pge7 11.f4 Dc7 Om f5 tegen te gaan en om de lange rokade voor te bereiden. Maar direct hxg4 is ruim een pion beter. 12.De2 0–0–0 13.0–0–0 hxg4 14.Tdg1 Gespeeld om de toren via g3 naar de damevleugel te brengen. Rybka vindt het niets en geeft zwart 2.7 voordeel. 14... Pxd4 15.Lxd4 Pc6 16.Lxc6 bxc6 17.Tg3 f5? Met de bedoeling de loper via e8 weer te activeren. Wits volgende zet heb ik totaal gemist.

18.Pb5! Da5 19.Pxa7+ Pd6+ is sterker. Zwart moet haast wel ruilen, waarna e6 en g7 zwak zijn, en ook Ta3 eraan komt. 19... Kc7? 19... Kd7 20.Tb3 Da4. 20.Tc3 Le8

21.De3? Pb5+ om alsnog naar d6 te gaan is 4 punten beter. 21... Tb8 22.Lc5? Tb7?? Van -5 naar 0.00. Wit heeft eeuwig schaak. 23.Ld6+ Lxd6 24.exd6+ Kd7? 25.Pxc6 Db6 26.Pe5+ De5 wint snel. 26... Kxd6

27.Pc4+ Een leuke combinatie, die een kwaliteit oplevert, maar helaas een koning kost. 27... dxc4 28.De5+ Ke7 29.Dxg7+ Lf7 30.Dxh8 Dxb2+ 31.Kd2 Td7+ 32.Ke3 Db6+ 33.Ke2 Dc6 34.Tf1 De4+ 35.Kf2 Td2+ En opgegeven.
http://rsc-bp.duinsoftware.nl/map/pgnpartij.php?id_uitslag=7277

Jan verloor onnodig een pion tegen Razvan en die maakte het bekwaam af.

Herman verraste Martin van Velzen die in een ingewikkelde stelling pardoes een stuk verloor.

Ruut liet het eens een keer niet op tijdnood aankomen. Tegen Martin de Groot gaf hij een stuk weg.

Jeroen had al snel een pion te pakken en wist in de daarop volgende aanval van Evert nog meer materiaal te winnen.

Zo, een beetje afgeraffeld die laatste partijen, maar ik heb veel tijd verloren met het naspeel klaar maken van de partij tussen Peter en Ton. Het kostte me meer dan een uur om alle fouten er uit te halen. Geen fouten van Ton overigens die de partij naar mij opstuurde. De autoplayer accepteert alleen de Engelse notatie en geen 0-0 maar O-O. Was ik bij Da5 vergeten de D in een Q te veranderen. Krijg ik een foutmelding dat Kc7 niet mogelijk is. Ik heb me gek gezocht.

Het commentaar moet tussen { } staan. Vergeet je een accolade, dan gaat het ook fout. Ook gaf de autoplayer aan dat Nd4 niet mogelijk was. Ik zie bij zet 9 Nd4 staan en kan maar niet ontdekken wat er fout aan is. Blijkt dat er later in de partij nogmaals Nd4 wordt gespeeld en vlak daarvoor was ik een } vergeten. Ben blij dat ik er nu even een aantal weken vanaf ben. Van het verslag maken bedoel ik. Het schaken gaat nog 3 weken door.

Volgende week en de week daarop spelen we snelschaak. Op verzoek kan er door leden die dat willen ook normaal geschaakt worden. Voor deze avonden hoeft er niet afgezegd te worden, maar kom wel op tijd. Als ik de eerste ronde ingedeeld heb, dan bent u te laat.

Tot volgende week.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: