RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 7 oktober

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2013 8:06 pm    Onderwerp: Verslag 7 oktober Reageer met quote

Verslag 7 oktober

De ‘O’ zit weer in de maand, de ’O’ van Ouwerkerk, en inderdaad kwam Jan eindelijk weer eens langs. We hadden hem gemist. Speciaal voor die gelegenheid had ik mijn nette broek aangetrokken. Al had dat ook te maken met 2 trainingsbroeken die in de was zaten en een derde met een gat er in. Daar niemand mij complimenteerde met mijn broek, zal ik voortaan toch weer in trainingsbroek verschijnen. Gat of geen gat.

Gerard van der Zijden was ingedeeld tegen Gerard Milort, maar hij vergat door drukte af te zeggen. Andere Gerard was coulant en hoefde niet de volle winst te hebben. 60% voor het niet hebben van een tegenstander vond hij wel voldoende. Dat betekent wel ditmaal geen onderhoudende partij van zijn hand om na te spelen. U zult het met een partij van mij moeten doen.

Ton kon maar moeilijk voordeel krijgen tegen Martin de Groot. Toen dat eindelijk wel gelukt was, probeerde Martin een remise aanbod. Hij had wel wat compensatie in de lichte tijdnood van Ton. Maar Ton is daar niet bang voor en speelde door. Niet lang daarna had hij het punt binnen.

Peter Monté verkeek zich op de sterkte van Gerard Werkhoven. Hij kon geen gat in de zwarte verdediging vinden en moest in remise berusten.

Ruut stond volgens Jan Ouwerkerk al na 3 zetten gewonnen, maar kwam desondanks toch weer in een lichte tijdnood. Maar met 3 pionnen voorsprong dwong hij Evert toch tot opgave.

Martin van Velzen en Aat speelden een interessante partij, die Aat uiteindelijk wist te winnen. Volgens Gerard Milort waard om nagespeeld te worden. Gezien de slordige notatie van beide kemphanen (vandaar die hanenpoten), besloot ik van beide notaties een foto te maken. Desondanks lukte het me niet de partij te reconstrueren.

Han moest het tegen Dirk van een klein positioneel voordeeltje hebben. Toen Han in het eindspel mogelijk een pion ging winnen, ging Dirk de fout in en verloor nog meer.

Hans besloot na 2 zetten een muntje op te gooien. Kop = Spaans, munt = Italiaans. Het werd dat laatste. Zo ben je wel lekker onvoorspelbaar. Op zet 4 haalde Jeroen mij echter uit het boek met een dubieuze zet. Echt groot voordeel wist ik er niet uit te halen, maar in het eindspel ging het toch mis voor zwart. Paard en toren drongen de zwarte stelling binnen en Jeroen had de keus tussen een kwaliteit verliezen of de loper. Jeroen had blijkbaar geen muntjes op zak en gaf maar op.
http://rsc-bp.duinsoftware.nl/map/pgnpartij.php?id_uitslag=7394

Floris offerde abusievelijk een pion meer dan gebruikelijk. Hij won er nog wel een terug en kwam later met Jan Wuister remise overeen.

Jan Ouwerkerk walste in hoog tempo over Rob heen. Heeft hij al die tijd thuis met zijn neus in de schaakboeken gezeten?

We hebben a.s. maandag wellicht hoog bezoek. Als Ton het rond kan krijgen komt het bekerteam van Sliedrecht op bezoek. Vier KNSB spelers die hopelijk ons team gruwelijk gaan onderschatten.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: