RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 12 mei

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gadget
bestuurslid

BerichtGeplaatst: zo mei 18, 2014 11:24 am    Onderwerp: Verslag 12 mei Reageer met quote

Verslag 12 mei

Excuses voor het laat maken van het verslag. Een reden zou natuurlijk kunnen zijn dat ik zat te wachten op de wekelijkse bijdrage van Gerard Milort, maar ik was niet vergeten dat hij afwezig was. Ik was alleen vergeten dat ik het verslag nog moest maken. Ditmaal geen partijen om na te spelen. Ik heb geen analyses binnen gekregen en mijn eigen partij is ook de moeite van het naspelen niet waard.

Aat hield mij redelijk onder druk en had een paar keer echt in het voordeel kunnen komen. Toen dat na zet 24 wel gebeurde, blunderde ik een paar zetten later en kon gelijk opgeven.

Jan was heel snel klaar met Rob. Zijn dame kon op plundertocht met Dxg7 en Rob gaf snel op.

Ruut en Gerard van der Zijden hielden veel stukken op het bord en beide spelers zagen geen kans om de boel open te breken en besloten dus maar tot remise.

Bij Herman tegen Martin werd wel veel geslagen, maar ook daar werd het remise.

Floris deed weer een pion in de aanbieding, maar kreeg die niet meer terug van een goed verdedigende Han. Die trok vervolgens het initiatief naar zich toe en won.

Peter Monté speelde een interessante partij tegen Razvan. Peter wist uiteindelijk een mat te vinden en neemt de koppositie van Razvan over.

Arnaud had een klein overwicht, maar Dirk’s pionnen begonnen vervelend te doen. Een schaakje dat niet werd opgeheven beëindigde de partij, totdat het de spelers duidelijk werd gemaakt dat de snelschaak regels niet gelden bij lange partijen. Daarna werd er maar tot remise besloten.

Chris verloor al een paar pionnen tegen Ton en trapte daarna ook nog in een truc die hem een dame tegen 2 stukken zou moeten kosten. Hij vergat alleen het tweede stuk te pakken. Niet dat het veel had uitgemaakt.

Volgende keer weer een wat uitgebreider verslag.

Hans.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: