RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verslag 23 mei 2016

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 8:49 am    Onderwerp: Verslag 23 mei 2016 Reageer met quote

De opkomst was magertjes. Slechts 6 partijen werden er gespeeld.
Als eerste klaar was Johan Bal tegen Zsofia Rooney. Zsofia moest op tijd naar huis en bood Johan (a draw) remise aan, wat Johan accepteerde.
De tweede partij die al gauw beslist was, was de partij tussen Aat van der Toorn en Martin van Velzen. Toen Aat moeilijk draaide op zijn stoel en Martin vroeg wat er was zei Aat dat er iets op slot zat bij hem. Even later ging de partij open waar Aat een stuk won en al snel de partij.
Gerard van der Zijden en Rob Berger waren in eerste instantie niet tegen elkaar ingedeeld, maar beide ingedeelde tegenstanders kwamen niet en toen heb ik ze maar tegen elkaar laten spelen, wat eigenlijk niet kon via de normale indeling, want ze hadden elkaar al gehad. Gerard had weinig moeite met Rob en won.
Evert van Dalen hield het lang vol tegen Jan Wuister, maar raakte steeds meer stukken achter zodat ie de partij verloor.
De laatste twee partijen waren nog bezig, maar ik ben om 22:00 uur naar huis gegaan. Gerard Milort was zo vriendelijk om over de laatste 2 partijen nog wat te vermelden. Zie hier zijn verslag

Gerard Milort schreef:

Ton won (toch nog) met zwart van Herman en ik verloor toch nog met wit van Sherief. Dat ging ongeveer als volgt:

Runner Up Ton speelde met zwart tegen de dit seizoen verrassend lang in de top tien bivakkerende Herman. Herman kreeg in ruil voor een pion mooi stukkenspel en een koningsaanval, waarbij Ton zijn stelling op de damevleugel nog moest ontwikkelen. Herman zette de aanval goed op en stond op het punt om Ton te kraken. Maar toen Herman met Te3 in plaats van meteen h4 iets te langzaam speelde, kon Ton zich net op tijd bevrijden en een tegenaanval opzetten. De aanval van Ton sloeg wel door en daarna was het snel uit en gaf Herman op. Een goede kans gemist door hem, maar hij heeft wel een mooie en leerzame partij gespeeld!

In de strijd om de koppositie en het kampioenschap stond vandaag de topper tussen ‘GM’ en ‘SES’ op het programma. Sherief werd in de opening verrast (!) en kreeg het heel moeilijk tegen Gerard M. Zijn stukken werden teruggedrongen en zijn koning kwam op de tocht. Met een stukoffer voor twee pionnen brak Gerard de koningsstelling verder open en stond hij klaar om het af te maken. Maar toen rechtte Sherief zijn rug en deed een paar lastige zetten. Vervolgens miste Gerard enkele keren de beste voortzetting en werd het weer spannend. Na de verwikkelingen in de tijdnoodfase, waarin beide partijen diverse winstkansen misten, bleef een remiseachtig eindspel over van ‘twee torens en luttele pionnen’ tegen ‘toren en loper en veel pionnen’. Sherief stelde bij het uit vluggeren echter terecht remise voor. “Dat had ik absoluut moeten aannemen, zei Gerard direct na afloop, maar in de zwung van de tijdnood deed ik nog een paar zetten, en toen gaf ik pardoes mijn loper weg”. Met een nul als jammerlijke afloop. Dit kan wel eens de beslissing zijn om het kampioenschap in Sherief’s voordeel!

Met vriendelijke groet,

Gerard M.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: