RSC Belgisch Park forum index RSC Belgisch Park
Voor alle schakers in omgeving Scheveningen

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Sherief slaat toe op de laatste snelschaak avond.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vinternet
Site Admin

BerichtGeplaatst: di jun 28, 2016 12:44 pm    Onderwerp: Sherief slaat toe op de laatste snelschaak avond. Reageer met quote

Gerard Milort schreef:

Sherief slaat toe op de laatste snelschaak avond, maar onze enige GM werd toch weer Blitz Meister.

Om snelschaak kampioen te worden moest Sherief op de 2e avond drie punten meer halen dan Gerard M om hem voor te blijven; en ook Ton had aan 2,5 punt meer voldoende om GM in te halen. Het werd nog heel spannend, al viel Ton als eerste af na een matige start. Maar toen Sherief in de 4e ronde snel won van GM, die ook daarna nog enkele keren in lichte moeilijkheden kwam, was de race nog niet gelopen. Aan het eind van de avond had Sherief nog steeds ‘schone lakens’… Een clean sheet met 9 uit 9, net als GM vorige week, was toch niet genoeg. Na de nederlaag in de 4e ronde bleef onze GM toch (struikelend) overeind en eindigde hij met 8 uit 9 nipt achter Sherief. Overall was de 17 uit 18 ruim voldoende om als eerste te eindigen bij het snelschaken, met Sherief als sterke 2e met 15 uit 18. Ton, Aat en Martin van Velzen streden om de derde plek. Jammer dat Bart en Cor niet mee deden, want dan hadden Sherief en ik het vast een stuk lastiger gehad.

Aan de stand om het Schevenings Kampioenschap viel niet veel meer te veranderen. Deze Grand Prix over 8 toernooien, waarvan de 6 beste resultaten mee tellen voor de eindstand, was na vorige week al beslist in het voordeel van –opnieuw- Gerard Milort. Met vijf keer de volle 20 punten en één keer 17 punten wist hij 117 punten van de 120 bijeen te sprokkelen. Daarmee werd GM wederom weer ‘grootverdiener’ bij de club. Naast het Schevenings en Snelschaak Kampioenschap wist hij in de reguliere competitie ook beide cycli (nipt) te winnen voor Sherief, en daarmee won hij de strijd om het gewone Club Kampioenschap. Het wordt tijd dat hij eens goed pootje gelicht wordt. Bart, Sherief, Cor, Ton, Hans en Aat (cum suis); bundel de krachten en doe er wat aan! J

Maandag 4 juli is de laatste clubavond, en Sherief en ik vinden het leuk om dan een simultaan te geven tegen de rest! Komt dus allen en neem gerust iemand mee die het ook leuk vindt om een potje te schaken tegen ons!

Tot slot, of eigenlijk ter start, stel ik voor om van de opening van het nieuwe seizoen op 22 augustus een schaak-spelletjesavond te maken. Ik denk daarbij aan speelse varianten als doorgeefschaak, ‘hands and brains’, weggeefschaak, cylinderschaak, paard in de zak, het paard mat zetten; en meer van dat soort spelvarianten uit mijn jeugd!

Eindstand Schevenings kampioenschap 2015-2016

Opgaven voor de 2e training op 27 juni 2016 bij Belgisch Park

Antwooorden bij de Opgaven voor de 2e training
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    RSC Belgisch Park forum index -> Verslagen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: